بازیگر فیلم کورساژ به سوءاستفاده تصویری از کودکان اعتراف کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright کانوا پرو
Copyright کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از بازیگران فیلم «کورساژ» روز سه‌شنبه ۵ سپتامبر در دادگاه وین به سوءاستفاده تصویری از کودکان اعتراف کرد.

آگهی

فلوریان تایشت‌مایستر، بازیگری که در فیلم «کورساژ» در نقش امپراتور فرانتس جوزف بازی کرده است پس از کشف حدود ۷۶ هزار تصویر از افراد زیر سن قانونی در کامپیوتر او، به سوءاستفاده تصویری از کودکان متهم شد.

بیش از نیمی از این تصاویر کشف شده را تصاویر کودکان ۷ تا ۱۴ ساله تشکیل می‌دهند و بقیه تصاویر مربوط به افراد ۱۴ تا ۱۸ ساله است.

این بازیگر اتریشی ۴۳ ساله ممکن است به تا سه سال زندان محکوم شود.

دادستانی اتریش از سال ۲۰۲۱ تحقیقات خود را در مورد پرونده تایشت‌مایستر آغاز کرده است.

ویکی کریپس، یکی از بازیگران فیلم «کورساژ» که نقش امپراتریس الیزابت اتریش را بازی کرده است، جایزه بهترین بازیگر را در بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۲۲ از آن خود کرد.

این فیلم پرفروش همچنین نماینده اتریش در رقابت اسکار بود که در اواسط ماه ژانویه، تایشت‌مایستر در خصوص پورنوگرافی کودکان متهم شد.

پس از طرح این اتهامات، بورگ‌تئاتر وین، تئاتر ملی اتریش اعلام کرد که قرارداد خود را با تایشت‌مایستر فسخ کرده است.

شبکه اتریشی «ORF» که تهیه‌کننده مشترک فیلم کورساژ است هم اعلام کرد که تا پایان دادگاه از پخش فیلم‌هایی که این بازیگر در آن‌ها ایفای نقش کرده است، خودداری می‌کند.

آندریا مایر، وزیر هنر و فرهنگ اتریش هم پس از طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه مسئولان مربوطه از گذشته تایشت‌مایستر آگاه بوده‌اند، اما سکوت کرده‌اند، دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

همچنین دولت اتریش پس از آنکه سیاستمداران برجسته این کشور از خفیف بودن مجازات‌ سوءاستفاده‌کنندگان از تصاویر کودکان انتقاد کردند، تصمیم بر تشدید مجازات پورنوگرافی کودکان گرفت. از همین رو ممکن است که مجازات‌ سوءاستفاده از تصاویر کودکان از دو سال زندان به سه سال زندان افزایش یابد.

تایشت‌مایستر امیدوار است که با پذیرش اتهامات، به مجازات کمتری محکوم شود، زیرا او سابقه کیفری ندارد، با مقامات همکاری کرده و چند سال است که تحت درمان روانی قرار دارد.

با تصویب قوانین جدید پیشنهادی، تولید و توزیع تصاویر نامناسب از کودکان ممکن است مجازات تا ۱۰ سال زندان را داشته باشد. البته قانون جدید که انتظار می‌رود در پایان سال جاری میلادی به تصویب برسد شامل تایشت‌مایستر نخواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک شبکه فعال در زمینه سوءاستفاده جنسی از کودکان در استرالیا با کمک اف‌بی‌آی متلاشی شد

فساد و تجاوز جنسی یکی ازبزرگترین سازمان‌های غیردولتی حمایت از کودکان فاش شد

مادر ترانه علیدوستی از ابتلای دخترش به یک «بیماری با منشا نامشخص» خبر داد