استخدام سرباز برای اوکراین توسط یک شرکت اسپانیایی؛ داوطلبان تا ۳۴۰۰ یورو در ماه حقوق می گیرند

Ukrainian soldiers
Ukrainian soldiers Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک شرکت اسپانیایی که داوطلبان را برای جنگ در اوکراین استخدام می‌کند، مدعی است که برای این کار با وزارت دفاع اوکراین در تماس است و به داوطلبان شرکت در جنگ نیز قراردادهایی تا سقف ۳۴۰۰ یورو ارائه می‌شود.

آگهی

این شرکت می‌گوید افرادی که داوطلب می‌شوند تا در کنار نیروهای اوکراینی مبارزه کنند، به «لژیون بین‌المللی» اوکراین خواهند پیوست و برای این کار نیز در ازای پرداخت ۷۰۰ یورو، آموزش‌های متفاوتی را می‌بینند و باید در امتحانات عملی شرکت کنند.

سخت‌ترین مرحله آزمون استخدامی آنها، حفظ موقعیت استراتژیکی است که برای سه روز در آنجا گمارده می‌شوند و برای موفقیت در این مرحله، داوطلبان باید مدت دو شب و سه روز «بدون خواب» به دفاع از آن نقطه استراتژیک بپردازند.

این شرکت که «G.O.A. Tactical» نام دارد، تنها شرکتی است که در اسپانیا به کار جذب و آموزش داوطلبان جنگ برای اوکراین مشغول است.

فرانسیسکو گالوان، مدیر تاکتیکال درباره سخت‌ترین بخش آزمون جذب به یورونیوز می‌گوید: «این مرحله از آزمون، بالاترین نمره را در کل دوره آزمایشی گزینش داوطلبان دارد.»

دیگر تمرینات داوطلبان برای آماده شدن عبارتند از دویدن با تجهیزات نظامی بر دوش، تصرف و سپس پاکسازی سنگرهای اشغالی و سنجش وضعیت استرس آنها در یک محیط متخاصم.

داوطلبان جنگ برای اوکراین، در مدت پنج روز آموزش‌های لازم را می‌بینند تا آنچه را که واقعا در میدان نبرد اتفاق می‌افتد تجربه کنند و در صورت موفقیت در دوره آموزشی و پشت سر گذاشتن آزمون‌ها، طی قراردادی با وزارت دفاع اوکراین و در قبال دریافت دستمزد ماهانه‌ای با رقم حداکثر۳۴۰۰ یورو، به مبارزان اوکراین می‌پیوندند.

Emilio Morenatti
فرانسیسکو گالوان در کنار یکی از داوطلبانEmilio Morenatti

همکاری با وزارتخانه‌های دفاع در سراسر جهان

فرانسیسکو گالوان می‌گوید که شرکتش علاوه بر اوکراین، با وزارتخانه‌های دفاع در سراسر جهان در تماس است و برای آنها، داوطلبان علاقمند به جنگیدن را ارزیابی می‌کند.

او می‌افزاید: «کاری که ما می‌کنیم این است که پس از ارزیابی داوطلبان علاقمند به جنگیدن، به آنها شماره‌های تماس با بخش مربوطه در وزارتخانه‌ها را می‌دهیم. این داوطلب است که باید مستقیما با آن وزارتخانه تماس بگیرد و البته مخاطبانشان نیز در آنجا منتظر این تماس هستند. فرد داوطلب سپس گواهی تاییدی را که از ما دریافت کرده به آنها نشان می‌دهد و کارش را شروع می‌کند.»

به گفته آقای گالوان، این شیوه جذب نیرو، از طبقه‌بندی شدن شرکت به عنوان یک پیمانکار خصوصی امنیتی و دفاعی یا به اصطلاح یک شرکت نظامی خصوصی (مشابه گروه واگنر) جلوگیری می‌کند.

Emilio Morenatti
داوطلبان در حال آموزشEmilio Morenatti

اوکراین پس از ۱۸ ماه مبارزه با تهاجم تمام عیار روسیه، به سرباز نیاز دارد. بویژه آنکه بسیاری از نیروهایی که اکنون در خط مقدم برای اوکراین می‌جنگند، خسته هستند و میزان تلفات نیز زیاد است.

«لژیون بین‌المللی» تحت نظارت سازمان اطلاعات اوکراین فعالیت می‌کند و از داوطلبان نظامی از سراسر جهان تشکیل شده است.

پیش از این در مارس ۲۰۲۲ میلادی، وزارت دفاع اوکراین بطور مستقیم برنامه‌ای را برای جذب داوطلبان در ارتش راه اندازی کرده بود و تا کنون تعداد افرادی که در چهارچوب این برنامه می‌جنگند، اعلام نشده است.

به گفته آقای گالوان، مشکل این بود که بسیاری از این داوطلبان هیچ آموزشی برای جنگیدن ندیده‌ بودند و به همین دلیل اکنون وزارت دفاع اوکراین به دنبال جذب داوطلبان متخصص‌تر است.

داوطلبانی که می‌خواهند از مسیر شرکت «تاکتیکال» جذب «لژیون بین‌المللی» ارتش اوکراین شوند، باید دست‌کم دو سال تجربه فعالیت در بخش‌های نظامی، پلیس یا امنیتی را داشته باشند و فرانسیسکو گالوان می‌گوید: «این دوره برای افراد کاملا مبتدی نیست؛ زیرا آموزش دادن به یک مبتدی آنهم فقط در پنج روز غیرممکن است. کاری که ما انجام می‌دهیم ارزیابی این موضوع است که آیا فرد داوطلب واقعاً اطلاعات و مهارتی در این باره دارد و می‌تواند در اوکراین بجنگد یا خیر.»

او می‌افزاید که از زمان آغاز فراخوان برای جنگ در اوکراین در هفته گذشته، بیش از ۲۰۰ درخواست دریافت شده است و تاکید می‌کند که هیچ کدام از داوطلبان نیز سابقه کیفری ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

وزرای خارجه آمریکا و اوکراین در جشن بازگشت مک‌دونالد به کی‌یف سیب‌زمینی سرخ‌کرده سفارش دادند

سهام شرکت‌ تولیدکننده پهپادهای اوکراین با رشد همراه شد