حزب پوتین پیروز انتخابات محلی در مناطق الحاق‌شده از خاک اوکراین معرفی شد

انتخابات روسیه در مناطق الحاق شده به خاک این کشور
انتخابات روسیه در مناطق الحاق شده به خاک این کشور Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در روسیه روز یکشنبه در حالی به پایان رسید که شورای اروپا این رای‌گیری را به عنوان «نقض فاحش» مقررات بین‌المللی محکوم کرده است.

آگهی

انتخابات محلی در روسیه که حزب حاکم در آن مدعی پیروزی شد در مناطقی که از اوکراین به خاک این کشور الحاق شده است نیز برگزار شد. اوکراین و متحدان کی‌یف برگزاری رای‌گیری در مناطقی از شرق و جنوب اوکراین را به عنوان تلاش مسکو برای تثبیت قدرت خود در این مناطق محکوم کرده‌اند. 

کمیسیون انتخابات روسیه یکشنبه شب اعلام کرد که حزب حاکم «روسیه واحد» در چهار منطقه الحاق‌شده از اوکراین پیشتاز است. این در حالی است که ارتش روسیه کنترل کامل هیچ کدام از این چهار منطقه (دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون) را در دست ندارد.

روسیه سال گذشته این مناطق را به خاک خود ملحق کرد. این در حالی است که اوکراین و متحدان این کشور این اقدام روسیه را «غیرقانونی» و «نامشروع» می‌دانند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بسیاری از نامزدهای مطرح از جمله برخی از کاندیداهای حزب کمونیست روسیه که حزب اصلی مخالف دولت محسوب می‌شود از عرصه رقابت انتخاباتی حذف شده بودند. سرگئی سوبیانین، از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین در جریان این رای‌گیری سه روزه که از جمعه تا یکشنبه ادامه داشت بار دیگر به عنوان شهردار مسکو انتخاب شد. 

انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در روسیه در حالی برگزار شد که تنها چند ماه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ باقی مانده است. پیروزی محتمل ولادیمیر پوتین در این رای‌گیری حضور او را در راس قدرت را تا سال ۲۰۳۰ تضمین خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سودای پوتین برای پنجمین دوره ریاست جمهوری؛ طرح کارزار انتخاباتی او برای احیای اقتدارش چیست؟

پوتین: روسیه از مذاکره صلح با اوکراین امتناع نمی‌کند

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه، «اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو»؛ به فرمان پوتین یا نخبگان؟