جذب نیرو برای اوکراین توسط شرکت «جی‌.او‌.ای تاکتیکال» چه تفاوتی با فعالیت واگنر برای روسیه دارد؟

فرانسیسکو گالوان، مدیر و مربی ارشد شرکت اسپانیایی «جی‌.او.اِی» به همراه یکی از داوطلبان دوره آموزشی
فرانسیسکو گالوان، مدیر و مربی ارشد شرکت اسپانیایی «جی‌.او.اِی» به همراه یکی از داوطلبان دوره آموزشی Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لژیون بین‌المللی اوکراین تحت نظارت سرویس‌های اطلاعاتی این کشور فعالیت می‌کند و از داوطلبانی نظامی از سراسر جهان تشکیل شده است.

آگهی

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر این که یک شرکت اسپانیایی به نام «G.O.A. Tactical» به کار جذب و آموزش داوطلبان جنگ برای اوکراین مشغول است؛ اما عملکرد این شرکت چه تفاوتی با گروه واگنر دارد که به عنوان یک پیمانکار خصوصی به ارتش روسیه کمک می‌کرد؟

این شرکت اسپانیایی که داوطلب برای جنگ اوکراین استخدام می کند مدعی است که با وزارت دفاع اوکراین همکاری دارد و به جنگجویان ماهانه تا سقف ۳ هزار و چهارصد یورو حقوق می‌دهد؛ هر چند که هنوز وزارت دفاع اوکراین در مورد رابطه رسمی خود با این شرکت اظهارنظری نکرده است.

فرانسیسکو گالوان، مدیر و مربی ارشد «جی‌.او.اِی تاکتیکال»، به یورونیوز توضیح داد که جنگجویان آتی لژیون بین‌المللی اوکراین در ازای ۷۰۰ یورو دوره پنج روزه آموزشی را طی می‌کنند.

به گفته او، داوطلبانی که این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند واحد مراحل دیگری از تمرین‌ها از جمله دویدن با تجهیزات نظامی بر شانه، تصرف و پاکسازی سنگرهای اشغال شده و تست استرس در محیط تحت کنترل متخاصم خواهند شد.

مدیر و مربی ارشد «جی‌.او.اِی تاکتیکال» سپس گفت که افرادی که از این دوره سربلند خارج شوند در صورت پیوستن به واحد‌های ویژه، قراردادی با وزارت دفاع اوکراین برای دریافت ماهانه حداکثر۳۴۰۰ یورویی دریافت می‌کنند.

فرانسیسکو گالوان در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: «شرکت ما با وزارتخانه های دفاع در سراسر جهان از جمله اوکراین در ارتباط است. ما داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در جنگ را محک می‌زنیم و سپس اطلاعات لازم را برای برقراری تماس با مقامات دفاعی کشورها در اختیار این افراد قرار می‌دهیم.»

او افزود: «کاری که ما می‌کنیم این است که پس از ارزیابی داوطلبان علاقمند به جنگیدن، به آنها شماره‌های تماس با بخش مربوطه در وزارتخانه‌ها را می‌دهیم. این داوطلب است که باید مستقیما با آن وزارتخانه تماس بگیرد و البته مخاطبانشان نیز در آنجا منتظر این تماس هستند. فرد داوطلب سپس گواهی تاییدی را که از ما دریافت کرده به آنها نشان می‌دهد و کارش را شروع می‌کند.»

این روند برای پرهیز از قرار گرفتن شرکت اسپانیایی در رده شرکت‌های امنیتی و دفاعی خصوصی که خدماتی مشابه خدمات گروه واگنر ارائه می‌دهند، در پیش گرفته شده است.

اگرچه ارتش اوکراین از ارائه آماری دقیق در خصوص شمار سربازان و نیروهای نظامی خود امتناع می‌کند، اما بنا به برخی ارزیابی‌های نیمه رسمی، شمار این نیروها ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود، حدود دو برابر تعداد سربازانی که ارتش اوکراین پیش از شروع درگیری‌ها در اختیار داشت.

صفحه ایکس (توییتر) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

تعداد تلفات (کشته شدگان و مجروحان) در میان نیروهای نظامی تحت امر کی‌یف نیز موضوع گمانه‌زنی‌های زیادی بوده است؛ منابع اطلاعاتی ارتش ایالات متحده تخمین می‌زنند که طی یک سال و نیم گذشته دست کم ۱۹۰ هزار نفر از نیروهای اوکراینی بر اثر تهاجم نظامی روسیه کشته یا زخمی شده‌اند.

«لژیون بین‌المللی» تحت نظارت سازمان اطلاعات اوکراین فعالیت می‌کند و از داوطلبان نظامی از سراسر جهان تشکیل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین: جنگ در اوکراین تشدید و حتی غیرقابل کنترل شده است

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است