۵۰۰ روز بازداشت در ایران؛ خانواده زندانی فرانسوی: هیچ اطلاعی از روند رسیدگی به پرونده نداریم

خانواده و دوستان سسیل کوهلر، زندانی فرانسوی در ایران
خانواده و دوستان سسیل کوهلر، زندانی فرانسوی در ایران Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خواهر سسیل کوهلر، شهروند فرانسوی که در ایران زندانی است می‌گوید که اعضای خانواده او خبر چندانی از وضعیت وی دریافت نمی‌کنند.

آگهی

نائومی کوهلر همچنین به خبرگزاری فرانسه گفت که خانواده‌اش «هیچ اطلاعی» از روند رسیدگی به پرونده خواهرش و محاکمه او در ایران ندارند.

سسیل کولر، معلم فرانسوی و همسرش ژاک پاری در ماه مه سال ۲۰۲۲ در ایران به اتهام «جاسوسی» بازداشت شدند.

قوه قضائیه ایران هفته گذشته اعلام کرد که روند تحقیق در پرونده رسیدگی به اتهام‌های این دو شهروند فرانسه به پایان رسیده است. 

نائومی کوهلر افزود که خانواده‌اش تنها تماس‌هایی «پراکنده» با خواهر زندانی‌اش دارند. وی گفت: «خبر کمی از سسیل داریم. به طور میانگین هر پنج یا شش هفته یک بار تماس داریم. کیفیت تماس خوب نیست و کوتاه است. او هم تحت نظر حرف می‌زند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانواده سسیل کوهلر ضمن تاکید بر «بی‌گناهی» او خواستار آزادی این شهروند فرانسوی شده‌اند. روز سه‌شنبه مصادف با پانصدمین روز بازداشت سسیل کوهلر در ایران است.

دو شهروند فرانسوی دیگر نیز مانند سسیل کوهلر و ژاک پاری در ایران زندانی هستند. یکی از آنها لوئی آرنو نام دارد و در روز ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ در ایران بازداشت شده است. هویت دیگر زندانی فرانسوی در ایران تاکنون اعلام نشده است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه چند هفته پیش در جریان سخنرانی خود در جمع سفرای کشورش گفته بود که «هیچ چیز» بازداشت شهروندان فرانسوی در ایران و نگهداری از آنها در شرایط «غیرقابل قبول» را توجیه نمی‌کند. 

بنژامن بری‌یر، تبعه فرانسوی و برنار فلان، شهروند ایرلندی-فرانسوی چند ماه پیش به «دلایل بشردوستانه» از زندان‌های ایران آزاد شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لویی آرنو، فرانسوی زندانی در ایران «بدون حضور وکلایش» به ۵ سال زندان محکوم شد

تجمع در پاریس برای درخواست آزادی یک شهروند فرانسوی که در ایران زندانی است

محسن سازگارا به یورونیوز: از کارتر تا بایدن، تغییر رژیم ایران هیچ‌گاه سیاست آمریکا نبوده است