ژاپن برای مردان قربانی خشونت جنسی خط تلفن مخصوص راه‌اندازی می‌کند

 جانی کیتاگاوا صاحب شرکت موسیقی جانی و همکاران که با اتهامات آزار جنسی روبرو بود
جانی کیتاگاوا صاحب شرکت موسیقی جانی و همکاران که با اتهامات آزار جنسی روبرو بود Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی رسوایی تجاوز در صنعت موسیقی ژاپن، دولت این کشور روز سه شنبه ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) اعلام کرد یک خط تلفن ویژه مردان قربانی خشونت جنسی ایجاد کرده است.

آگهی

این خط از روز جمعه و به مدت سه ماه برای پسران و مردان قابل دسترسی است و آنان می‌توانند از طریق این شماره با کارشناسان مشاوره کنند. آنها همچنین می‌توانند با مراکز تخصصی محلی یا پلیس نیز در تماس باشند.

آیوکو کاتو، وزیر جدید کودکان، به خبرنگاران گفت: «ما امیدواریم که قربانیان احساس امنیت کنند و بتوانند بدون اینکه تردیدی به خود راه بدهند مشاوره بگیرند.»

ژاپن در حال حاضر یک خط تلفن برای قربانیان آزار جنسی ویژه زنان و مردان دارد، اما یک مقام دولتی این کشور به خبرگزاری فرانسه گفت اعتراض‌هایی از سوی پاره‌ای افراد دریافت شده که می‌گویند مردان ممکن است تمایلی به استفاده از این سرویس نداشته باشند.

در اوایل ماه جاری، مقامات شرکت موسیقی «جانی و همکاران» در ژاپن به آزار جنسی پسران جوان توسط جانی کیتاگاوا رئیس سابق این شرکت طی دهه‌های اخیر اذعان و از بابت آن عذرخواهی کردند. این خبر همچون بمبی در رسانه‌های این کشور منفجر شد و صنعت سرگرمی ژاپن را تکان داد.

عکس: خبرگزاری فرانسه
عذرخواهی مقامات «جانی و همکاران» برای موارد سوءاستفاده جنسی رئیس سابق شرکت از کودکان خردسالعکس: خبرگزاری فرانسه

آقای کیتاگاوا که در سال ۲۰۱۹ در سن ۸۷ سالگی درگذشت، این آژانس استعدادیابی موسیقی را در سال ۱۹۶۲ تأسیس کرد. «جانی و همکاران» که برای دهه‌ها یکه‌تاز صنعت سرگرمی ژاپن بود، گروه‌هایی از آیدل‌های ژاپنی معروف نظیر «اسمپ»، «آراشی» یا «توکیو» را تاسیس کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رسانه‌های محلی در سال‌های قبل به اتهامات سوءاستفاده و بهره‌کشی جنسی از خردسالان توسط جانی کیتاگاوا پرداخته بودند، با این حال وی بعد از چاپ این مقالات از روزنامه‌ها به اتهام افترا شکایت کرد و با درخواست غرامت او نیز موافقت شد هرچند این تصمیم در دادگاه تجدید نظر تا حدی لغو شد.

ناظران می‌گویند آقای کیتاگاوا از نفوذ خود بر عرصه موسیقی ژاپن استفاده می‌کرد تا بر اینگونه اتهامات سرپوش بگذارد. برای مثال در صورتی که شبکه‌ای اقدام به پوشش اخبار آزارهای جنسی توسط وی می‌کرد، او در مقابل مانع از این می‌شد که اعضای گروه‌های موسیقی وابسته به شرکتش برای اجرا به این کانال‌ها بروند.

جنجال بر سر جانی کیتاگاوا پس از پخش یک مستند در اوایل سال جاری توسط شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در بریتانیا و اتهامات آشکار یکی از قربانیان ادعایی او دوباره بالا گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا بسیاری از مردان از دکتر فراری هستند؟

ژاپن در دوران شیوع کرونا به کارگران جنسی کمک مالی می‌کند

شکایت یک دختر جوان ژاپنی در هند بدلیل "تجاوز"