انتشار کتاب دستیار سابق کاخ سفید؛ لباس‌های رئیس دفتر ترامپ از فرط سوزاندن اوراق بوی دود می‌داد

کسیدی هاچینسون، دستیار سابق مارک میدوز در حال شهادت در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲.
کسیدی هاچینسون، دستیار سابق مارک میدوز در حال شهادت در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲. Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از دستیاران سابق کاخ سفید ادعا کرد که مارک میدُوز، رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰، گاهی اوقات آنقدر اوراق و کاغذها را در دفتر کار خود می‌سوزاند که اتاق پر از دود می‌شد و حتی همسرش از اینکه لباس‌هایش بوی دود می‌داد گلایه داشت.

آگهی

«کسیدی هاچینسون» یکی از شاهدان اصلی جلسات استماع کمیته مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدگی به حوادث ششم ژانویه علیه دونالد ترامپ است. وی در کتاب جدید خود ماجرای سوزاندن این اوراق را توصیف کرده است. آسوشیتدپرس نسخه‌ای از این کتاب را که قرار است روز سه‌شنبه تحت عنوان «کافیه» منتشر شود را به دست آورده است.

خانم هاچینسون زمانی که تنها ۲۰ سال داشت کارمند کاخ سفید بود و به عنوان دستیار در دفتر کار آقای میدوز مشغول فعالیت بود. وی به مدت دو ساعت در تلویزیون درباره عملکرد مقامات داخلی کاخ سفید که در روزهای منتهی به شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده به ادای شهادت پرداخت.

ترامپ و میدوز تلاش کردند رای نیاوردن ترامپ در انتخابات را در چندین ایالت به چالش بکشند. هم اکنون هر دو نفر در ایالت جورجیای آمریکا به دلیل آنچه که دادستان‌ها توطئه غیرقانونی برای باطل کردن نتایج انتخاب خوانده‌اند تحت کیفرخواست قرار دارند.

هاچینسون در کتاب خود نوشته است که از اواسط دسامبر ۲۰۲۰، میدوز هر روز صبح در دفتر کارش اوراقی را آتش می‌زد. او می‌گوید که وقتی برای بردن نهار یا تحویل بسته‌ها وارد دفتر کار آقای میدوز می‌شد «گاهی [میدوز] را در حالتی می‌دید که روی آتش خم شده، کاغذها را داخل آن میریزد و نگاه می‌کرد تا مطمئن شود بطور کامل می‌سوزند.»

هاچینسون قبلا هم در «کمیته مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدگی به حوادث ششم ژانویه» همین‌ها را شهادت داده بود و گفته بود که ده‌ها بار میدوز را در حال سوزاندن اسناد و اوراق در دفتر کارش دیده است.

آسوشیتدپرس
سخنرانی میدوز در بیرون از کاخ سفید به تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰آسوشیتدپرس

بوی دود

هاچینسون گفت که او اطلاعی نداشته که این اوراقی که در آتش می‌سوزند چه هستند؛ اما گفت که این موضوع می‌تواند نوعی زنگ خطر باشد؛ چرا که بر اساس قانون فدرال آمریکا در مورد اسناد و سوابق نهاد ریاست‌جمهوری، تمامی کارکنان ملزم هستند که نسخه اصلی اسناد را نگه داشته و آن‌ها را به آرشیو ملی ارسال کنند.

کسیدی هاچینسون گفت یک روز که «دوین نونز»، نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا برای ملاقات با میدوز به دفتر کار او رفته بود؛ به حدی فضا دود گرفته بود که این نماینده کنگره از هاچینسون خواست تا پنجره‌های دفتر کار میدوز را باز کند. هاچینسون همچنین گفت که به میدوز هشدار داده است که اگر به آتش زدن اوراق در دفتر کارش ادامه دهد ممکن است باعث شود که سیستم اعلام حریق به صدا در آید.

هاچینسون در توصیف روزهای پس حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا گفت که زمانی که کارمندان کاخ سفید مشغول جمع‌آوری وسایل بودند، همسر آقای میدوز برای کمک آمد و از هاچینسون خواست که شومینه را برای میدوز روشن نکند چرا که «تمام کت و شلوارهای او بوی دود می‌دهند» و او نمی‌تواند همیشه لباس‌های او را بشوید.

اتهام به رودی جولیانی

آسوشیتدپرس
ترامپ و وکیل او رودی حولیانیآسوشیتدپرس

هاچینسون در کتاب خود لحظه‌ای را توصیف کرده که به گفته او وقتی ترامپ در صبح روز ششم ژانویه برای حامیانش در واشنگتن سخنرانی می‌کرد؛ رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ در پشت صحنه او را دستمالی کرده است.

او گفت که در حالیکه جولیانی می‌خواسته مجموعه‌ای از اسناد مربوط به تلاش‌هایش برای باطل کردن نتیجه انتخابات را به او نشان بدهد، جولیانی دستش را زیر کت و دامن هاچینسون برده و دستش را روی ران او کشیده است.

جولیانی هفته گذشته در مصاحبه‌ای در وب‌سایت نیوزمکس این اتهام را رد کرد و آن را «کاملا نادرست و کاملا پوچ» خواند. جولیانی گفت: «اولا من به هیچ وجه به کسی دست نمی‌زنم. و دوم اینکه [اگر قرار باشد این کار را بکنم] چرا در مقابل ۱۰۰ نفر؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز؛ این نکات کمک می‌کند تا مکالمات شما راحت‌تر انجام شود

دونالد ترامپ: هر کسی که به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ باور ندارد احمق است

همه چیز درباره بسته کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری سنای آمریکا؛ سهم اسرائيل و اوکراین چقدر خواهد بود؟