گلوله نیروهای اسرائيلی جان جوان ۱۹ ساله فلسطینی را گرفت

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی تیراندازی نیروهای اسرائیلی، یک جوان ۱۹ ساله فلسطینی بامداد روز جمعه در کرانه باختری کشته شد.

آگهی

وزارت بهداشت فلسطینی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد لبیب محمد دمیری در جریان حملات سربازان و شهرک نشینان اسرائيلی و در پی اصابت یک گلوله به قلبش کشته شده است. 

ارتش اسرائيل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک «مظنون» توسط سربازانش هدف گلوله قرار گرفته است. سخنگوی ارتش اسرائيل بعدا اضافه کرد که نمی‌تواند تایید کند فرد مذکور کشته یا زخمی شده است. 

هوآرا شهری در شمال کرانه باختری است که امسال چندین بار شاهد تیراندازی مرگبار اسرائيلی‌ها علیه فلسطینیان بوده است. شهردار این شهر به خبرگزاری فرانسه گفت که جوان کشته شده به پشت بام خانه‌اش پناه برده بود که مورد حمله شهرک‌نشینان اسرائيلی قرار گرفته و جان خود را از دست داد. 

این حمله زمانی رخ داده که ده‌ها شهرک نشین اسرائيلی در طول شب به هوآرا حمله کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه بیش از ۲۰۰ شهرک نشین پس از نیمه شب در وسط شهر جمع شدند، فریاد زدند و با صورت‌های پوشیده شروع به پرتاب سنگ به خانه فلسطینی‌ها کردند. به گفته یک شاهد عینی فلسطینی‌ها هم با پرتاب سنگ به سمت اسرائيلی‌ها سعی کردند از خانه‌های خود دفاع کنند. 

در ادامه این درگیری‌ها نیروی اسرائيلی هم مداخله کردند و با شلیک گلوله جان یک جوان ۱۹ ساله فلسطینی را گرفتند. همچنین هلال احمر فلسطین اعلام کرده که ۵۸ نفر از کسانی که در این صحنه درگیری بودند به دلیل استنشاق گاز اشک آور مداوا کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از زمان روی کار آمدن مجدد بنیامین نتانیاهو حملات ارتش و نیروهای اسرائيلی علیه فلسطینی‌ها و اموال آنها افزایش یافته است. به گفته مقام‌های دو طرف در درگیری‌های رخ داده در سال جاری، دست‌کم ۲۴۷ فلسطینی، ۳۲ اسرائيلی کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری شبه‌نظامیان فلسطینی؛ سفارت عربستان از اتباع خود خواست لبنان را ترک کنند

یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در رام‌الله کشته شد

جنگ غزه؛ تحولات دیپلماتیک در مسیر آتش‌بس همزمان با احتمال حمله قریب‌الوقوع زمینی اسرائیل به رفح