می‌خواهید با خانواده به خارج مهاجرت کنید؛ این شهرها خانواده‌دوست‌ترین شهرهای اروپا هستند

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نقل مکان به خارج از کشور اغلب یک تصمیم دلهره‌آور است، به خصوص زمانی که فرزند دارید. اما در عین حال، زندگی در خارج از کشور با آشنا کردن کودکان با زبان‌ها و فرهنگ‌های جدید، می‌تواند بسیار جذاب باشد و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند.

آگهی

کندن از خانه و کاشانه و کشورتان نه تنها برای شما، بلکه برای فرزندانتان هم به معنی ایجاد تغییرات بزرگ زندگی است. همچنین ممکن است فاکتورهای دیگری هم وجود داشته باشد که باید هنگام درگیر شدن کودکان در نظر بگیرید، مانند هزینه مراقبت از کودک، فضای باز زیاد برای بازی آنها و نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی.

بنابراین اگر در انتخاب مقصد آزاد هستید باید به چیزهای زیادی فکر کنید، چرا که برخی از کشورها و شهرها خیلی مناسب غریبه‌ها نیستند. 

براساس گزارش جدید شرکت بیمه عمر «ری‌اشورد» (Reassured) مناسب‌ترین مقصد‌ برای خانواده‌ها حداقل در اروپا، شهر وین در اتریش است. 

هزینه مراقبت از کودکان در این شهر فقط ۲۲۳.۱۴ پوند (حدود ۲۷۰ دلار) است. این در حالی است که میانگین کلی هزینه ماهانه یک خانواده برای زندگی در وین ۲۷۹۴ پوند می‌شود. 

اجاره بخش قابل توجهی از این هزینه را تشکیل می‌دهد. متوسط اجاره یک خانه حداقل سه خوابه ۱۳۵۶.۶۹ پوند است. میزان نسبتا پایین آلودگی و جرم و جنایت هم جذابیت پرورش کودکان را در این شهر افزایش می‌دهد. 

با این حال، تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این شهر تنها ۴۴ پارک دارد که بسیار پایین‌تر از پراگ با ۱۰۶ پارک و رم با ۱۴۸ پارک است.

رُم با ۶۸۷ فرصت و مکان بازی و امکان یادگیری بیشترین تعداد فعالیت‌های مناسب برای کودکان را در بین شهرهای موجود در این لیست ارائه می‌دهد. 

پراگ و رم هزینه زندگی ماهانه کمتری برای خانواده‌ها نسبت به وین دارند که به ترتیب ۲۶۸۲ پوند و ۲۶۷۷.۷۰ پوند است. البته هزینه‌های ماهانه مراقبت از کودکان بسیار بالاتر است و در پراگ ۷۸۷.۴۳ پوند و در رم ۴۰۷.۳۶ پوند می‌شود. 

سطح آلودگی در شهر پراگ بیش از دو برابر و در رم نزدیک به چهار برابر وین است. در این شهر ایتالیایی نرخ جرم و جنایت به طور قابل توجهی بالا است که ایمنی را برای خانواده‌ها به یک نگرانی تبدیل کرده است. 

اتریش در این رده بندی جایگاه خوبی دارد و سه شهر از ۱۰ شهر برتر این لیست از این کشور هستند. ایتالیا هم چند شهر در ده شهر برتر این لیست را در اختیار دارد، اما این آلمان است که بیشترین شهرها را در بین ۲۰ شهر برتر خانواده‌دوست در اختیار خود درآورده است. نورنبرگ (رتبه ششم)، مونیخ (سیزدهم)، هامبورگ (پانزدهم) و هانور (بیستم) از جمله شهرهای خانواده دوست آلمان در این لیست هستند. 

هلسینکی فنلاند در جایگاه چهارم لیست، پایتخت اروپایی دیگری است که در میان مقصدهای خانواده دوست قرار دارد. پاریس دیگر پایتخت اروپایی در رتبه یازدهم قرار گرفته است. هزینه ماهانه زندگی خانوادگی در این شهر به طور متوسط ۳۱۸۴.۸۰ پوند است که فقط چند صد پوند بیشتر از وین است. اما میانگین هزینه اجاره در آنجا هزار پوند بالاتر از وین است و به ۲۴۳۴.۵۶ پوند می‌رسد. هزینه مراقبت از کودکان بیش از سه برابر هزینه‌های وین است و تقریبا ۶۹۴.۸۴ پوند در ماه می‌شود. 

پاریس همچنین دارای نرخ جرم و جنایت بسیار بالایی است اما با ۳۰۶ پارک، بیشترین تعداد پارک در کل لیست را در اختیار دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

لندن حتی در بین ۲۰ شهر برتر دوستدار خانواده اروپا قرار ندارد و رتبه ۶۹ را اشغال کرده است. طبق این گزارش، متوسط هزینه مراقبت از کودکان به تنهایی ۱۵۹۹.۴۹ پوند است. کل هزینه زندگی یک خانواده در آنجا حدود ۳۷۱۲.۱۰ پوند در ماه می‌شود. 

۱۰ شهر برتر برای خانواده‌های مهاجر در اروپا

 براساس گزارشی که توسط «ری‌اشورد» (Reassured) منتشر شده، ۱۰ شهر برتر اروپا برای مهاجرت خانوادگی از این قرار است:

  • وین، اتریش
  • پراگ، جمهوری چک
  • رم، ایتالیا
  • هلسینکی، فنلاند
  • زالتسبورگ، اتریش
  • نورنبرگ، آلمان
  • اینسبروک، اتریش
  • برگن، نروژ
  • گالوی، ایرلند
  • تریسته، ایتالیا
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جایزه شهر اروپایی سال؛ کیفیت زندگی ساکنان در کدام شهر بیشتر است؟

مادر ایتالیایی موفق شد با حکم دادگاه دو پسر۴۰ ساله‌اش را از خانه بیرون کند

کره جنوبی به افزایش زاد و ولد با قطارهای سریع السیر جدید امید بست