وکیل سابق مارادونا نبرد حقوقی بر سر استفاده از نشان تجاری اسطوره آرژانتینی را باخت

جام قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۶ در دستان دیه‌گو مارادونا
جام قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۶ در دستان دیه‌گو مارادونا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وارثان دیه‌گو مارادونا، اسطوره فقید دنیای فوتبال که سه سال پیش درگذشت در نبرد حقوقی با شرکت تحت مالکیت وکیل سابق فوق ستاره آرژانتینی بر سر نشان تجاری ثبت شده به نام او پیروز شدند.

آگهی

وارثان مارادونا در نبرد حقوقی بر سر نشان تجاری ثبت شده به نام اسطوره آرژانتینی پیروز شدند.

وارثان دیه‌گو مارادونا، اسطوره فقید دنیای فوتبال که سه سال پیش درگذشت در یک نبرد حقوقی با شرکتی تحت مالکیت وکیل سابق فوق ستاره آرژانتینی بر سر نشان تجاری ثبت شده به نام او به پیروزی دست یافتند.

قضات اروپایی روز سه شنبه با صدور رای به نفع وارثان نابغه آرژانتینی از تایید مالکیت شرکت ساتویکا که تحت اداره وکیل سابق قرار دارد بر نشان تجاری «مارادونا» امتناع کردند.

بدین ترتیب شرکت ساتویکا از این پس به دلیل صدور این رای حقوقی در دادگاه اروپایی، حق استفاده از نشان تجاری مارادونا را نخواهد داشت.

شرکت ساتویکا که توسط ماتیاس مورلا، وکیل سابق مارادونا تاسیس شده است پیش‌تر وکالتنامه‌ای بدون تاریخ انقضا برای استفاده از نشان تجاری مارادونا با هدف حمایت مالی از خواهران اسطوره آٰرژانتینی دنیای فوتبال از وی دریافت کرده بود.

دادگاه اروپایی در نهایت با به رسمیت نشناختن مالکیت شرکت ساتویکا بر برند تجاری مارادونا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درخواست تجدیدنظر ساتویکا را رد می‌کند».

در حکم صادر شده توسط دادگاه تصریح شده است: اسناد ارائه شده برای تأیید درخواست واگذاری، انتقال نشان تجاری به نفع این شرکت را توجیه نمی کند.

دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا پیش‌تر در مارس سال ۲۰۲۱ به دلایل مشابه، درخواست به رسمیت شناختن حقوق شرکت ساتویکا بر نشان تجاری مارادونا را که قبل از آن توسط این شرکت و ستاره آرژانینی پیش از مرگش ارسال شده بود، رد کرده بود.

دادگاه‌های آرژانتینی سال ۲۰۲۱درخواست بازنگری در اعطای حق مالکیت شرکت ساتویکا بر برند تجاری دیه‌گو مارادونا را که از سوی دو دختر بزرگ این ستاره فقید فوتبال علیه ماتیاس مورلا ارائه شده بود رد کردند.

این موضوع سبب شد تا وکیل سابق دیه‌گو مارادونا و شرکت تحت مالکیت وی، ساتویکا به استفاده از نشان تجاری ثبت شده به نام نابغه دنیای فوتبال ادامه دهد.

نشان تجاری مارادونا در زمینه پوشاک، کفش، خدمات هتل‌داری وفناوری اطلاعات سال ۲۰۰۸ توسط وی در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده بود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین شکست آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی در شب درگیری لیونل مسی

گُلِ «دست خدا»؛ پیراهن مارادونا در جام جهانی ۸۶ به حراج گذاشته شد

گزارش کارشناسان پزشکی از مرگ مارادونا: او را به حال خود رها کرده بودند