پاپ فرانسیس بر غسل تعمید فرزندان زوج‌های همجنس‌گرا در کلیسای کاتولیک مهر تایید زد

Vatican Pope
Vatican Pope Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با تایید پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، از این به بعد فرزندان زوج‌های همجنس‌گرا نیز غسل تعمید داده می‌شوند؛ افراد ترنس همچنین اجازه خواهند داشت به عنوان «پدرخوانده» یا «شاهد در ازدواج‌ها» ایفای نقش کنند.

آگهی

در سندی که در همین رابطه به تایید پاپ فرانسیس رسیده، آمده است که یک فرد تراجنسیتی می‌تواند غسل تعمید بگیرد و می‌تواند در مراسم برای غسل تعمید، در نقش پدرخوانده یا مادرخوانده پذیرفته شود.

این سند همچنین حق دریافت غسل تعمید را، به کودکانی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند یا از طریق رحم اجاره‌ای با والدینی از یک جنس تولید شده‌اند، گسترش داده است.

این سند در پاسخ به استفسار خوزه نگری (اسقف شهر سانتو آمارو در برزیل) تهیه و تایید شده است.

در این سند همچنین آمده است: «فرد تراجنسیتی، حتی اگر تحت درمان هورمونی و جراحی تغییر جنسیت قرار گرفته باشد، می‌تواند با شرایطی مشابه با سایر مومنان، غسل تعمید بگیرد؛ با این شرط که این وضعیت موجب رسوایی عمومی یا پریشانی مؤمنان نشود».

این تصمیم کلیسای کاتولیک اعتراض برخی از کاتولیک‌های محافظه‌کار را در پی داشته است؛ با این وجود این اولین بار نیست که پاپ می‌خواهد همه مؤمنان کاتولیک را در فعالیت‌های کلیسا مشارکت دهد.

او پیش از این در ماه اوت در جریان سفرش به پرتغال به مناسبت «روز جهانی جوانان» نیز اعلام کرده بود که درهای کلیسا به روی همه باز است.

پاپ فرانسیس در سال‌های اخیر چندین بار با افراد تراجنسیتی ملاقات کرده است؛ با این وجود همچنان موضع محکمی در برابر آنچه که از آن به عنوان «نظریه جنسیت» یاد می‌کند، دارد و آموزه‌های کلیسا علیه همجنس‌گرایی را تغییر نداده است.

واتیکان بر این باور است که «خداوند» جنسیت انسان را تعیین می‌کند و هیچکس نمی‌تواند برخلاف آن زندگی کند. آنان همچنین معتقدند که نظریه‌های جدید جنسیت «در تقابل با طبیعت» است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ فرانسیس: همجنس‌گرایی جرم نیست

ورود پاپ به بحرین؛ درخواست نهاد‌های حقوق بشری برای پایان تبعیض و سرکوب‌های سیاسی

مجازات یک ژنرال ارتش در ایتالیا به دلیل «غیرطبیعی» خواندن همجنسگرایان