عملیات مشترک پلیس ایتالیا و اف‌بی‌آی؛ ۱۷ عضو مافیا در سیسیل و نیویورک دستگیر شدند

پلیس ایتالیا
پلیس ایتالیا Copyright JURE MAKOVEC/AFP or licensors
Copyright JURE MAKOVEC/AFP or licensors
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس ایتالیا و اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) در عملیات ضد مافیای مشترکی ۱۷ نفر را در سیسیل و نیویورک بازداشت کردند.

آگهی

پلیس ایتالیا و اف‌بی‌آی پیش از این بازداشت‌ها اعضای خانواده مافیایی گامبینو در نیویورک و همچنین متحدان آن‌ها را در سیسیل به مدت دوسال زیر نظر داشتند و تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با آن‌ها انجام دادند.

در این عملیات مشترک ۱۰ نفر در نیویورک و ۷ نفر در سیسیل به اتهام‌هایی از جمله عضویت در مافیا و سازمان‌های جنایت‌کارِ فعال در امر اخاذی و کلاهبرداری بازداشت شدند.

بنابر اظهارات دادستان پالرمو، این تحقیقات «رابطه مستحکم» میان تبهکاران نیویورک و سیسیل و «علاقه آمریکایی‌ها به امور مربوط به مافیای سیسیل» را نمایان کرد.

گامبینوها یکی از پنج خانواده مافیای ایتالیایی آمریکایی ساکن نیویورک هستند. اعضای این خانواده پیش‌تر به اتهام‌هایی همچون قتل، اختلاس و توزیع غیرقانونی مواد مخدر تحت تعقیب قرار گرفتند.

وزارت دادگستری ایالات متحده گفت ۱۰ نفری که در عملیات اف‌بی‌آی در نیویورک به ظن ارتباط با خانواده مافیایی گامبینو بازداشت شده‌اند، با اتهام‌هایی از جمله توطئه برای سرقت، اخاذی، انتقام از شاهدان و جنایات مرتبط با مافیا روبرو هستند.

بریون پیس، دادستان کل ناحیه شرقی نیویورک در بیانیه‌ای گفت: «بازداشت‌شدگان برای سال‌ها در تلاش برای تسلط به صنایع دفن زباله و تخریب نیویورک با خشونت به اخاذی، ضرب و و جرح و انتقام‌گیری از شاهدان جنایاتشان دست زدند.»

بنابر اعلام دادستان‌های ایالات متحده در یکی از رویدادهای مرتبط با پرونده، دو نفر از مظنونان به یکی از کارمند شرکت تخریب که با او اختلافات مالی داشتند با خشونت تمام به وسیله چکش حمله کردند و تصاویر آن را با دیگر فعالان آن صنعت به اشتراک گذاشتند.

دادستان‌ها همچنین کشف کردند که اعضای مافیا در آمریکا برای اتخاذ راه حل‌های کمتر خشونت‌آمیز از «عموزاده‌های سیسیلی» خود مشاوره می‌گرفتند. یکی از این توصیه‌ها مطالبه مبالغ کمتر از قربانیان اخاذی است تا آن‌ها کمتر به دنبال شکایت بروند.

بنابر این تحقیقات، خانواده‌های مافیایی سیسیلی همچنینی به آمریکایی‌ها برای یافتن و هدف قراردادن بستگان ساکن سیسیل رستوران داران نیویورکی‌ کمک می‌کنند تا مافیاهای آمریکایی بتوانند رستوران‌داران را به پرداخت پیتزو (پول حفاظت مافیا) مجبور کنند.

کیارا کولوسیمو، رئیس کمیسیون مبارزه با مافیا می‌گوید: «این عملیات نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چقدر شبکه ارتباطات میان خانواده‌های مافیایی سیسیلی و آمریکایی پیچیده است. من همیشه باور داشتم که مبارزه با پدیده‌های جهانی چون مافیا نیازمند اقدامات بین‌المللی است و این تحقیقات مهر تاییدی بر این ادعاست.»

تحقیقات مزبور نشان داد که قاچاق مواد مخدر همچنان کسب و کار مشترک میان همه خانواده‌های مافیایی در دو سوی اقیانوس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا رهبران مافیای ایتالیا با وجود نگرانی از دستگیری از «قلمرو» خود دور نمی‌شوند؟

خواهر رهبر مافیای ایتالیا به ظن کمک به برادرش دستگیر شد

مرد مظنون به عضویت در مافیای ایتالیا پس از ۱۶ سال فرار در فرانسه دستگیر شد