حمله موشکی روسیه به کی‌يف بعد از ۵۲ روز؛ اوکراین: ۱۹ پهپاد ایرانی شاهد را سرنگون کردیم

پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه در حملات علیه اوکراین
پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه در حملات علیه اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین روز شنبه اعلام کرد که ۱۹ فروند از پهپادهای تهاجمی پرتاب شده از سوی نظامیان روسی در طول شب قبل را سرنگون کرده است.

آگهی

به گفته نیروی هوایی اوکراین ارتش روسیه جمعه شب در مجموع ۳۱ پهپاد تهاجمی پرتاب کرد. هدف اکثر این پهپادها مواضع نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد عنوان شده است.

طبق اعلام نیروی هوایی اوکراینی پهپادهای مورد استفاده روسیه پهپادهای ایرانی «شاهد ۱۳۶-۱۳۱» بودند. کی‌یف همچنین از شلیک چند موشک از سوی نظامیان روسیه خبر داده است. یکی از این موشک‌ها که به سمت کی‌یف پرتاب شده بود پیش از رسیدن به پایتخت اوکراین سرنگون شد. 

نیروی هوایی اوکراین از شلیک موشک بالستیک «اسکندر ام» از طرف نظامیان روسی سخن گفته است.

از سوی دیگر صدای دو انفجار مهیب صبح روز شنبه در کی‌یف شنیده شد. صدای آژیر خطر هم همزمان با شنیده شدن صدای این انفجارها به صدا درآمد. هنوز گزارشی از تلفات جانی و مالی احتمالی حملات به پایتخت اوکراین منتشر نشده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حمله موشکی روسیه به کی‌یف اولین حمله از این جنس به پایتخت اوکراین طی دو ماه اخیر محسوب می‌شود. 

به گفته مقام‌های اوکراینی در حملات روسیه به منطقه اودسا سه نفر مجروح شدند که یکی از آنها یک زن ۹۶ ساله است. 

در مقابل مقام‌های روسی از حمله پهپادی به مناطق اطراف مسکو و منطقه اسمولنسک خبر داده‌اند. مسکو از ارتش اوکراین به عنوان مسئول این حملات پهپادی یاد کرده است. به گفته فرماندار اسمولنسک در حمله پهپادی به این منطقه به کسی آسیبی نرسید. 

از طرف دیگر مسئولان حمل و نقل ریلی روسیه روز شنبه از خروج یک قطار باری از ریل در منطقه ریازان به دلیل «مداخله غیرمجاز» سخن گفته‌اند. بنا به گزارش‌ها بین ۱۵ تا ۱۹ واگن از ریل خارج شده‌اند. برخی رسانه‌های روسیه از شنیده شدن صدای انفجار در محل خبر داده‌اند. 

مقام‌های روسی پیش از این عامل حوادث مشابه را «خرابکاران هوادار اوکراین» معرفی کرده بودند. با این حال هیچ فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت خرابکاری در شبکه حمل و نقل ریلی روسیه طی ماه‌های گذشته را برعهده نگرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ها»؛ توانایی اصلی شاهد ۱۳۶ ارزان قیمت و کم سرعت در جنگ‌ها چیست؟

آمریکا تایید کرد پنهانی سامانه موشکی دوربرد پیشرفته به اوکراین داده است

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد