رونق بازار پروازهای لاکچری در نمایشگاه هوایی دبی

شرکت‌های هوایی لوکس در نمایشگاه هوایی دبی
شرکت‌های هوایی لوکس در نمایشگاه هوایی دبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هوانوردی جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ رشد چشمگیری داشته است. بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، ترافیک هوایی اکنون به سطح ۹۷ درصدی پیش از همه‌گیری کووید بازگشته است. از جمله حوزه‌های رونق این صنعت پروازهای لوکس است که به گفته شرکت‌های فعال در این زمینه رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

آگهی

این دوره از نمایشگاه هوایی دبی شاهد حضور شرکت‌های مختلف حاضر در حوزه هواپیماها و پروازهای لوکس و بیزنس است. 

به طور مثال شرکت «بیاند» از جمله حاضران در این نمایشگاه است. ناکسیلا ترو، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل این شرکت درباره رونق سفرهای هوایی لوکس می‌گوید: «بازده سفرهای لاکچری اکنون ۲۰ درصد از دوران پیش از کووید بیشتر است. بسیاری می‌گویند این وضعیت موقتی است و مردم می‌خواهند پس از دو سال قرنطینه تجربه‌های نو کسب کنند، اما آنچه ما در یک برنامه پنج ساله می‌بینیم این است که نیاز به تجربه نو خود یک بازار در حال توسعه است. مردم به دنبال تجربیات جدید می‌گردند. بازار «تجربه سفر متفاوت» یکی از سریعترین رشدها را در ۵ تا ۱۰ سال آینده تجربه خواهد کرد.»

او همچنین درباره شرکت خود می‌گوید: «ما هواپیماهای خود را برای تجربه‌های سفر لوکس تعبیه کرده‌ایم. در واقع ما نخستین شرکت هواپیمایی پرمیم لوکس هستیم.» به گفته ترو، شرکت او قصد دارد ناوگان خود را در ۵ سال آینده به ۳۲ فروند هواپیما گسترش دارد.

شرکت‌های دیگری نیز پیش از «بیاند» در حوزه پروازهای لوکس به رقابت پرداخته‌اند، نظیر شرکت‌ فرانسوی «لَ کمپانی» که از سال ۲۰۱۴ تا کنون سفرهای لاکچری مستقیم پاریس نیویورک ارائه می‌کند.

شرکت‌های هوایی بین‌المللی نیز در این نمایشگاه حضور پررنگ دارند. از جمله شرکت هواپیمایی امارات که اخیرا سود شش ماهه اول امسال خود را مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار اعلام کرد. این مبلغ یک رکورد تازه برای شرکتی است که سال گذشته در همین شرایط یک میلیارد و ۲۰۰ هزار یورو سود کسب کرده بود. این شرکت موفق شده است تا کنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار از وام‌هایی که برای جلوگیری از ورشکستگی در دوران کووید-۱۹ دریافت کرده بود را بازپرداخت کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا عربستان به دنبال خرید هواپیماهای جنگنده «رافال» فرانسه است؟

هواپیمایی ریاض رقیب جدید هواپیمایی‌های قطر، امارات و ترکیه

چه چیزی در انتظار صنعت هوانوردی است؟ رئیس هواپیمایی امارات درباره پایداری و خاورمیانه