حواشی لغو پرواز کاروان پرسپولیس به عربستان؛ سرخ‌پوشان یکشنبه به ریاض می‌روند

دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و النصر عربستان
دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و النصر عربستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از کش و قوس‌های فراوان، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که کاروان این تیم صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد تا خود را برای مسابقه با النصر عربستان آماده کند.

آگهی

کاروان تیم فوتبال پرسپولیس قرار بود صبح روز جمعه، سوم آذر با پرواز اختصاصی شرکت هواپیمایی چابهار عازم ریاض شود اما ساعتی پیش از انجام، اعلام شد که عربستان سعودی مجوز فرود به این هواپیما نداده و در نتیجه پرواز پرسپولیسی‌ها لغو شده است. 

از همان ابتدای اعلام این خبر، گزارش‌های ضد و نقیضی در خصوص علت لغو این تصمیم اعلام شد. برخی رسانه‌ها از کارشکنی عربستان سعودی سخن گفتند و برخی هم قدیمی بودن هواپیمای شرکت چابهار را دلیل عدم صدور مجوز فرود از سوی طرف سعودی معرفی کردند. 

باشگاه پرسپولیس اخیرا با شرکت هواپیمایی چابهار به توافق رسیده تا این تیم را در سفرهای خارجی همراهی کند و پیش از این این تیم فوتبال با همین هواپیما برای مسابقه با استقلال تاجیکستان راهی دوشنبه شده بود. از زمان اعلام خبر لغو این مسابقه رضا درویش، مدیرعامل این تیم در اظهار نظر کوتاهی اعلام کرده بود پیگیری‌های لازم با مسئولان ذی‌ربط سعودی و سفارت ایران در ریاض جهت انجام پرواز در حال انجام است. او همچنین بدون اینکه دلیل عدم صدور مجوز از سوی طرف سعودی را اعلام کند اضافه کرده بود «برخی اخبار مربوط به لغو مجوز دقیق نیست.» 

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران در خبری اختصاصی گزارش داده بود که ایرلاینی که پرسپولیسی‌ها قصد داشتند با آن به عربستان بروند دلیل انجام نشدن این پرواز بوده است. این خبرگزاری در گزاری خود همچنین اضافه کرده بود که طبق قوانین عربستان فقط برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایران مجوز ورود به عربستان را دارند و چابهار ایرلاین فاقد این مجوز بوده است. 

ساعاتی پس از انتشار اخبار اولیه علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان در گفتگویی اعلام کرد که مجوز پرواز کاروان تیم پرسپولیس صادر شده و این تیم می‌تواند طبق برنامه وارد عربستان شود. 

با این حال پایگاه خبری ورزش ۳ گزارش داد که با تصمیم کادر فنی پرسپولیس قرار شده پرواز نه امشب که یکشنبه صبح انجام شود. بر اساس این گزارش کادر فنی پرسپولیس سفر شبانه را برای تیم مناسب ندانسته‌اند چرا که به گفته آنها با در نظر گرفتن ساعات معطلی در فرودگاه و ترانسپورت تیم تا هتل، خواب بازیکنان به مشکل خواهد خورد. همچنین ظاهرا شرکت هواپیمایی که قرار شده پرسپولیس را به ریاض ببرد پروازی برای فردا نداشته و به همین دلیل قرار شده کاروان سرخ‌پوشان صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد ریاض ترک کند. 

این در حالی‌است که بازی پرسپولیس با النصر عربستان قرار است روز دوشنبه برگزار شود و با این حساب قرمز پوشان یک روز پیش از انجام مسابقه وارد کشور میزبان خواهند شد.

مسابقه دو تیم پرسپولیس و النصر در بازی رفت، نخستین باری بود که پس از توافق عادی‌سازی روابط تهران و ریاض یک مسابقه فوتبال بین نمایندگان دو کشور در ایران برگزار می‌شد. پس از آن دیدار دو تیم سپاهان و الاتحاد در اصفهان اصلا برگزار نشد و وجود مجسمه‌ای از قاسم سلیمانی باعث شد تا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا آن مسابقه را لغو و باشگاه ایرانی را ۳-۰ بازنده اعلام کنند. 

به نظر می‌رسد با وجود توافق‌های دو طرف برای برگزاری مسابقات فوتبال در زمین یکدیگر، همچنان حواشی پیرامون این مسئله وجود دارد و در زمان برگزاری هر دیدار، جنجال‌ها و مسائل غیر فوتبالی بر اصل ورزشی ماجرا چیره می‌یابد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

 سرخ‌پوشان در مسابقات امسال لیگ قهرمانان آسیا چندان عملکرد مناسبی نداشتند و در پایان هفته چهارم با ۲ برد، یک تساوی و یک شکست و با ۷ امتیاز پس از النصر ۱۲ امتیازی در رده دوم جدول خود قرار دارند. در نتیجه مسابقه پرسپولیس در مقابل کریس رونالدو و یارانش بسیار می‌تواند در سرنوشت این تیم برای صعود به مرحله بعدی کلیدی و سرنوشت ساز باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود

تعویق سوپرجام ترکیه به دلیل مخالفت عربستان؛ اردوغان: ورزش را سیاسی نکنید

دبل قهرمانی قرمزها؛ پرسپولیس با شکست استقلال فاتح جام حذفی شد