Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

حمله پهپادی به کشتی میلیاردر اسرائیلی؛ مقام آمریکایی: احتمالا شاهد-۱۳۶ ایران بوده است

کشتی باری «CMA CGM Symi» میلیاردر اسرائیلی
کشتی باری «CMA CGM Symi» میلیاردر اسرائیلی Copyright Manuel Hernandez Lafuente/AP
Copyright Manuel Hernandez Lafuente/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آسوشیتدپرس روز شنبه ۲۵ نوامبر در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی از حمله پهپادی به یک کشتی باری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی در اقیانوس هند خبر داد. این مقام آمریکایی احتمال داده است که این پهپاد متعلق به ایران بوده است.

آگهی

شبکه تلویزیونی المیادین که به حزب‌الله لبنان نزدیک است هم در گزارشی خبر هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند را تأیید کرد.

حمله به کشتی «CMA CGM Symi» روز جمعه ۲۴ نوامبر در حالی صورت گرفته که جنگ غزه در آتش‌بسی ۴ روزه متوقف شده است و حماس در حال تبادل تعدادی از گروگان‌هایی که در حمله ۷ اکتبر گرفت با شماری از فلسطینی‌های محبوس در زندانهای اسرائیل استد.

یک مقام نظامی به شرط فاش نشدن نامش به آسوشیتدپرس گفت گمان می‌برد این کشتی که با پرچم کشور مالت در آب‌های بین‌المللی در حرکت بود، توسط یک «فروند شاهد-۱۳۶ ایران» هدف گرفته شده است.

او در ادامه گفت که اگرچه انفجار ناشی از آن به کشتی صدمه زده است اما هیچ یک از خدمه آن مجروح نشده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس مقام آمریکایی با خودداری از توضیح بیشتر در مورد اینکه آیا ایران به یقین پشت این حمله بوده است یا نه، فقط به این نکته اکتفا کرده است که واشنگتن به نظارت دقیق اوضاع ادامه می‌دهد.

«CMA CGM»، یک شرکت حمل‌ونقل بزرگ مستقر در مارسی در فرانسه است که تا لحظه تنظیم این خبر به این حمله واکنشی نشان نداده است.

بر اساس داده‌های «MarineTraffic.com» که توسط آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شده‌اند، این کشتی از روز سه‌شنبه و زمانی که بندر جبل‌علی دبی را ترک کرد، ردیاب سیستم شناسایی خودکار آن خاموش بوده است.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

بر اساس روال معمول، کشتی‌ها باید ردیاب خود را به دلایل ایمنی فعال نگه دارند، اما اگر احتمال دهند که هدف قرار خواهند گرفت، خدمه کشتی‌ها آن‌ را خاموش می‌کنند.

این کشتی پیشتر هم به هنگام عبور از دریای سرخ، محل استقرار حوثی‌ها در یمن که مورد حمایت ایران هستند، همین کار را انجام داده بود.

این دومین حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیلی‌ها در روزهای گذشته به شمار می‌رود. هفته گذشته، حوثی‌های یمن با انجام عملیات هلی‌برن توسط بالگرد، کشتی «گلکسی لیدر» را که گفته می‌شود در اجاره تاجری اسرائیلی است به همراه خدمه آن در دریای سرخ تصرف و توقیف کردند و به بندر حدیده بردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهدید موشک‌های ضدکشتی حزب‌الله لبنان برای نیروی دریایی آمریکا

بیانیه جامعه بهائیان در ژنو: بازداشت‌ها و احضار زنان بهائی توسط حکومت ایران افزایش یافته است

سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان ایران؛ در شمال کشور «آماده‌باش کامل» اعلام شد