یک فروند موشک از یمن به سمت کشتی تجاری در باب المندب شلیک شد

Armed Houthi fighters
Armed Houthi fighters Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام دفاعی ایالات متحده روز پنج‌شنبه از شلیک یک موشک از قلمرو تحت کنترل شورشیان حوثی در یمن به سمت یک کشتی کانتینری خبر داد. این مقام افزود که این کشتی در حال عبور از تنگه مهم باب‌ المندب بود و در نهایت نیز موشک به این کشتی اصابت نکرد.

آگهی

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این مقام آمریکایی نوشت که این موشک در نهایت درون آب در نزدیکی کشتی کانتینری «مرسک» فرود آمد و خسارتی برجای نگذاشت.

این کشتی که با پرچم هنگ‌ کنگ در حال حرکت است، بندر صلاله در عمان را به مقصد بندر جده در عربستان سعودی ترک کرده بود.

سخنان این مقام که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده، پس از آن بیان شد که بخش عملیات تجارت دریایی ارتش بریتانیا که خطوط کشتیرانی در خاورمیانه را زیر نظر دارد، هشداری درباره وقوع یک حادثه در تنگه باب‌ المندب صادر کرد.

شرکت امنیتی «امبری» که یک شرکت خصوصی بریتانیایی است نیز اعلام کرد که کشتی کانتینری «مرسک» از مسیر ارتباطات رادیویی، پیامی را از «نیروی دریایی یمن» دریافت کرده که خواستار تغییر مسیر کشتی به سمت یمن شده بود؛ با این وجود امبری معتقد است که صادرکننده این پیام «حوثی‌ها» بوده‌اند.

حمله روز پنج‌شنبه، آخرین مورد از حملات دریایی است که به حوثی‌های یمن نسبت داده می‌شود. شورشیان حوثی این حملات را در چهارچوب کارزار فشار بر اسرائیل به دلیل جنگ با حماس در نوار غزه انجام می‌دهند.

روز چهارشنبه نیز این گروه دو موشک به سمت یک تانکر مملو از سوخت جت تولید هند و روز دوشنبه موشکی دیگر به سمت یک نفتکش که با پرچم نروژ در دریای سرخ در حال حرکت بود، شلیک کرد.

آنها همچنین تهدید کرده‌اند که به هر کشتی‌ که گمان می‌رود به اسرائیل می‌رود یا از آنجا می‌آید، حمله خواهند کرد.

تنگه باب‌ المندب در باریک‌ترین نقطه خود تنها ۲۹ کیلومتر عرض دارد. نزدیک به ۱۰ درصد از کل نفتی که در دریا معامله می‌شود و همچنین سالانه یک هزار میلیارد دلار کالا از این تنگه عبور می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقام آمریکایی: ایران در برنامه‌ریزی و اجرای حملات حوثی‌های یمن نقش دارد

حمله حوثی‌ها به یک کشتی در دریای عرب؛آیا توان نیروهای «نیابتی ایران» در حمله به اهداف دور بیشتر شده؟

حوثی‌ها تصاویر مربوط به سرنگونی یک پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکایی را منتشر کردند