هشدار آمریکا برای توقف حملات در دریای سرخ؛ حوثی‌ها کشتی دیگری را هدف گرفتند

حوثی‌ها پیشتر با حمله به یک کشتی، آن را تصرف کرده بودند
حوثی‌ها پیشتر با حمله به یک کشتی، آن را تصرف کرده بودند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از یک مقام نظامی آمریکا خبر داد که حوثی‌های یمن روز جمعه ۱۵ دسامبر یک کشتی دیگر را در دریای سرخ هدف حمله قرار داده‌اند.

آگهی

این مقام نظامی آمریکا در ادامه تأیید کرد که از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت این کشتی شلیک شده است. او همچنین گفت که در پی این حمله، گزارش‌هایی از وقوع آتش‌سوزی در آن ارائه شده است.

خبر حمله روز جمعه حوثی‌ها به یک کشتی در دریای سرخ در حالی منتشر شده است که وبسایت «اکسیوس» شامگاه پنج‌شنبه به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور پیام‌هایی را از طریق چند واسطه به حوثی‌ها ارسال کرده و به آن‌ها هشدار داده است که حملات خود را علیه کشتی‌ها در دریای سرخ متوقف کنند.

حوثی‌های یمن در هفته‌های گذشته و پس از تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس در غزه، با اعلام حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌هایی را که گمان می‌کنند در خدمت منافع اسرائیل هستند یا به سمت این کشور حرکت می‌کنند، در دریای سرخ یا تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار می‌دهند.

روز پنج‌شنبه، حوثی‌های یمن که از حمایت ایران برخوردار هستند یک کشتی کانتینری متعلق به شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک را در تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار دادند، اما به گفته یک مقام دفاعی آمریکا موشک پرتاب شده به این کشتی اصابت نکرده است.

حوثی‌ها از کشتی‌های عبوری در این منطقه خواسته‌اند که برای پاسخ‌گفتن سریع به پیام‌های فرستاده شده، ارتباطات رادیویی خود را روشن نگه‌دارند.

اکسیوس در گزارش خود به نقل از یک مقام دولتی در آمریکا نوشت، تیم لندرکینگ، نماینده ویژه این کشور در امور یمن که در روزهای گذشته به خلیج فارس سفر کرده، از همتایان خود در عربستان سعودی، قطر و عمان خواسته است این پیام‌های «هشدارآمیز» را به حوثی‌ها منتقل کنند.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

با ادامه حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، اسرائیل روز چهارشنبه از اعزام چهار ناو جدید خود «برای نخستین بار» به این دریا خبر داد.

آمریکا هم هفته گذشته اعلام کرد که در حال مذاکره با سایر کشورها برای ایجاد یک نیروی ضربت دریایی بین‌المللی در دریای سرخ است تا عبور امن کشتی‌ها در این دریا تضمین شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: عربستان از آمریکا خواسته در مقابل حملات حوثی‌ها خویشتن‌داری کند

«صدای انفجار شدید در آب‌های یمن»؛ سنتکام: هدف موشک بالستیک احتمالا کشتی تحت پرچم آمریکا بوده است

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت