جزئیات تازه از کشته شدن فرمانده سپاه در حمله هوایی به سوریه؛ سپاه: اسرائیل «تاوان» خواهد داد

قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی
قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر ایران در سوریه جزییات تازه‌ای از نحوه کشته شدن یکی از فرمانده‌های ارشد سپاه پاسداران به نام «سید رضی موسوی» در نتیجه حمله هوایی به دمشق ارایه داد.

آگهی

کشته شدن سید رضی موسوی، مستشار سپاه پاسداران ایران در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها از تسری جنگ حماس و اسرائیل به سایر مناطق خاورمیانه در حال افزایش است. پیش‌تر حملات اسرائیل به سوریه در اوایل ماه دسامبر نیز منجر به کشته شدن دو تن از افسران نظامی سپاه پاسداران ایران در سوریه به نام‌های «محمدعلی عطایی شورچه» و «پناه تقی‌زاده» شده بود.

در حالی که خبرگزاری‌های رسمی ایران و دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که اسرائیل روز دوشنبه محله سیده زینب واقع در نزدیکی زیارتگاه مسلمانان شیعه را مورد حمله قرار داده است ولی نه ارتش اسرائیل و نه رسانه دولتی سوریه بلافاصله بیانیه‌ای در مورد این حمله منتشر نکردند.

با این حال حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه با اشاره به نحوه کشته شدن «سید رضی موسوی» از همرزمان سابق قاسم سلیمانی اظهار کرد که آقای موسوی امروز دوشنبه (۲۵ دسامبر) ساعت ١۴ به وقت محلی «در سفارت ایران و در محل دفتر کار خود» حضور داشته و بعد از ظهر به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» می‌رود.

سفیر ایران در سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر ضمن «شهید» خواندن این فرمانده سابق سپاه افزود که منزل وی در ساعت ۱۶:۲۰ بعد از ظهر «ظاهرا با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی» هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر او به حیاط پرتاب می‌شود.

آقای اکبری این را هم افزود که با توجه به اینکه همسر آقای موسوی معلم است، همسر او در آن ساعت در منزل حضور نداشته است.

سفیر ایران در سوریه: موسوی دیپلمات محسوب می‌شد

به گفته حسین اکبری، آقای موسوی دیپلمات و رایزن دوم سفارت ایران در سوریه بوده و از این بابت  «گذرنامه و اقامت دیپلماتیک» داشته است و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ این حمله به عنوان یک «جنایت» قلمداد می‌شود.

آقای اکبری این را هم یادآور شد که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است و اسرائیل با این حمله به حوزه امنیت کشور سوریه نیز «تعدی» کرده است.

سفیر ایران در سوریه با این حال تایید کرد که «سید رضی موسوی» در مدت زمان حضور خود در سوریه، فعالیت مستشاری داشته است.

به گزارش رسانه‌های ایران، سیدرضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان قاسم سلیمانی بود.

رئیسی و سپاه از «تاوان دادن» اسرائیل گفتند

سید رضی موسوی
سید رضی موسویخبرگزاری تسنیم

روابط عمومی کل سپاه هم او را «مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه» معرفی کرده است. در بیانیه سپاه تاکید شده است که «بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.»

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران نیز با ارسال پیامی در خصوص کشته شدن این فرمانده سپاه او را «در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی» معرفی کرده است و تأکید کرده که «بی‌تردید این اقدام، نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بدل قاسم سلیمانی در مراسم گرامیداشت سید رضی موسوی شرکت کرد

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید