وقوع انفجار و شلیک موشک بار دیگر یک کشتی را در نزدیکی سواحل یمن تهدید کرد

the Red Sea
the Red Sea Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس امنیت دریایی بریتانیا (UKMTO) روز سه‌شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار و مشاهده چند موشک‌ در نزدیکی یک کشتی در حال عبور از دریای سرخ خبر داد.

آگهی

در بیانیه این آژانس با اشاره به اینکه کشتی و خدمه آن سالم هستند و هیچ خسارت یا تلفاتی نیز گزارش نشده، آمده است: «این انفجارها و موشک‌ها در نزدیکی حدیده، بندری در غرب یمن که تحت کنترل شورشیان حوثی یمن است، روی داده است.»

این آژانس همچنین اعلام کرد که اوایل روز سه‌شنبه نیز صدای دو انفجار دیگر در نزدیکی یک کشتی دیگر، باز هم در نزدیکی سواحل حدیده شنیده شد اما کشتی در نهایت توانست به مسیر خود ادامه دهد.

در هفته‌های اخیر حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در نزدیکی تنگه استراتژیک باب‌المندب که شبه‌جزیره عربستان را از آفریقا جدا می‌کند و بنا بر اعلام اتاق بین‌المللی کشتیرانی (ICS) وابسته به سازمان بین‌المللی دریانوردی ۱۲ درصد کشتی‌های فعال در بخش تجارت جهانی از آن عبور می‌کنند، بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

شورشیان یمنی تحت حمایت ایران می‌گویند که این حملات را در همبستگی با غزه انجام می‌دهند و عمدتا کشتی‌هایی را هدف می‌گیرند که با اسرائیل در ارتباط هستند.

در این مدت چند موشک و پهپاد حوثی‌ها نیز توسط ناوهای جنگی آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی که در حال گشت‌زنی در منطقه بودند، سرنگون شده‌اند.

به گفته پنتاگون، حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها که بخش‌هایی از خاک یمن از جمله صنعا، پایتخت این کشور را کنترل می‌کنند، تا کنون علیه کشتی‌هایی تجاری از بیش از ۳۵ کشور انجام شده است.

این حملات، تهدیدی برای جریان تجارت جهانی است و ایالات متحده را به سمت ایجاد یک نیروی حفاظت دریایی چندملیتی در دریای سرخ سوق داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تندتر شدن لحن آمریکا علیه تهران: حوثی‌ها بدون حمایت ایران برای حمله به کشتی‌ها مشکل خواهند داشت

بیش از ۲۰ کشور به ائتلاف دریای سرخ به رهبری آمریکا برای مقابله با حملات حوثی‌های یمن می‌پیوندند

حمله حوثی‌ها به یک کشتی در دریای عرب؛آیا توان نیروهای «نیابتی ایران» در حمله به اهداف دور بیشتر شده؟