«شمارش معکوس ایران برای انتقام سخت از اسرائیل»؛ واکنش‌ها از‌ تهران به کشته‌شدن فرمانده سپاه در سوریه

تنش‌های ایران و اسرائيل
تنش‌های ایران و اسرائيل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های جمهوری اسلامی اسرائيل را تهدید کردند که پاسخ «ترور» سید رضی موسوی را خواهند داد.

آگهی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می گوید اسرايئل باید منتظر شمارش معکوس سخت باشد. این دیپلمات ایرانی در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به کشته شدن سید رضی موسوی که در اثر حمله هوایی اسرائيل در سوریه کشته شد این فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه را «مستشار ایرانی مبارزه با تروریسم در سوریه» خواند و تاکید کرد سید رضی همراه با قاسم سلیمانی علیه تروریست‌ها در منطقه مبارزه می‌کرده است. 

او همچنین ادامه داده که تل‌آویو باید منتظر شمارش معکوس سخت باشد. 

اظهارات امیرعبداللهیان در حالی مطرح می‌شود که شب گذشته و ساعاتی پس از اعلام کشته شدن این فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه گروهی از کفن‌پوشان با تجمع مقابل ساختمان شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، خواستار پاسخ قاطع ایران به این اقدام اسرائيل شدند. حاضران در آن تجمع با سر دادن شعارهایی چون «جمهوری اسلامی، انتقام انتقام» خواستار پاسخ قاطع به اسرائيل شده‌اند. تجمع‌کنندگان که تعدادشان حدودا چند ده نفر بوده، پرچم‌های زردرنگ‌های حزب‌الله لبنان را در دست گرفته‌اند و شعارهای «مرگ بر اسرائيل» سر می‌دهند. 

همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داده که هفته آینده یک جلسه فوق‌العاده در مجلس در این خصوص برگزار خواهد شد. ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به این موضوع اعلام کرده که جمهوری اسلامی قطعا به این اقدام اسرائيل واکنش نشان خواهد داد. با این حال مشخص نیست چرا این نشست فوق‌العاده قرار است هفته آینده در مجلس برگزار شود. 

جعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه و معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا هم در گفتگویی کشته شدن سید رضی موسوی را ناشی از لو رفتن مکان دقیق زندگی او توسط جاسوس‌ها دانسته است. این نظامی عالی‌رتبه سپاه پاسداران در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم همچنین در این خصوص گفت: «اسرائيل در هفته‌های گذشته هم یکی از مقرهایی که سیدرضی موسوی به آنجا تردد داشت را هدف قرار داد ولی او در آن مکان نبود؛ اما این بار به واسطه جاسوس‌هایی که داشتند، توانستند مکان دقیق حضورش را شناسایی کنند.» 

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران، نیز در پیامی کشته شدن موسوی را «نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی» اسرائیل دانست و افزود این کشور «قطعا تاوان این جنایت» را خواهد داد.

در ادامه خط و نشان کشیدن‌های مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی برای اسرائيل رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع هم در یک نشست خبری تهدید کرد که اسرائيل «به طور حتم» مستحق مجازات است و باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند. 

به گزارش «ایرنا»، آقای طلائی‌نیک این حمله اسرائيل را «نقض آشکار حاکمیت کشور سوریه» خواند و گفت که واکنش ایران به ترور سیدرضی موسوی «هوشمندانه و قاطع» خواهد بود.

از زمان آغاز جنگ میان حماس و اسرائيل، تنش‌ها میان گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی و آمریکا و همچنین اسرائيل شدت یافته و در مقابل حملات گروه‌های وابسته به ایران به اهداف آمریکایی و اسرائيلی، اسرائيل هم در مقابل بیش از قبل نقاطی را در سوریه مورد هدف قرار می‌دهد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سید رضی موسوی که از او به عنوان یکی از عالی‌رتبه‌ترین نظامیان جمهوری اسلامی در سوریه یاد می‌شد، روز گذشته در یک حمله موشکی به خانه‌اش در حومه دمشق کشته شد. حمله‌ای که هرچند اسرائيل مطابق معمول به صورت رسمی مسئولیت آن‌را برعهده نگرفته اما تهران تهدید کرده پاسخ آن‌را به اسرائيل خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سپاه پاسداران: عملیات طوفان الاقصی بخشی از انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی بود؛ حماس: تکذیب می‌کنیم

جنگنده‌های آمریکایی به تاسیسات «مورد استفاده سپاه» در سوریه حمله کردند

طرح ترور دو اسرائيلی در پرو؛ قاضی برای مظنون ایرانی حکم بازداشت پیش‌گیرانه صادر کرد