ترکیه «آنکا-۳» نسل جدید جنگنده بدون سرنشین خود را به پرواز درآورد

پهپاد رزمی «آنکا-۳» ترکیه
پهپاد رزمی «آنکا-۳» ترکیه Copyright www.tusas.com
Copyright www.tusas.com
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنگنده بدون سرنشین«آنکا-۳» ترکیه که روز پنجشنبه نخستین پرواز خود را انجام داد از سرعت و قدرت حمل بالا و نیز امکان رهگیری کم برخوردار است.

آگهی

جنگنده بدون سرنشین «آنکا-۳» که از پهپادهای تهاجمی نسل جدید ساخت ترکیه به شمار می‌‌رود نخستین پرواز خود را انجام داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه با اعلام این مطلب نسبت به تاثیر‌ اضافه شدن این جنگنده بر قوای دفاعی کشورش ابراز امیدواری کرد.

وی در همین راستا با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس که حکایت از انجام نخستین پرواز جنگنده «آنکا-۳» داشت، تصریح کرد: «امیدواریم این جنگنده با فناوری‌ها، طراحی و ویژگی‌های پیشرفته‌اش کمک بزرگی به دفاع از کشورمان کند.»

به گفته مسئولان شرکت ترکیه‌ای «تای» که این پروژه در آن به مرحله تولید رسیده، جنگنده بدون سرنشین «آنکا-۳» از ظرفیت بالایی برای حمل مهمات برخوردار است و با بدنه بدون دم خود در رادار کمتر قابل رهگیری است.

این جنگنده بدون خدمه و مجهز به سیستم‌های راداری که قابلیت حمل و به کار گیری مهمات هوا به زمین و هوا به هوا را دارد قرار است در ماموریت‌های مختلفی مانند شناسایی، مراقبت و اطلاعاتی مشارکت داشته باشد.

به گزارش آناتولی، جنگنده «آنکا-۳» قادر به انجام بسیاری از وظایف و عملیات محوله، از جمله رله ارتباطی با سایر عناصر خودی است.

حداکثر سرعت این جنگنده ۰.۷ ماخ (هر ماخ ۱۲۲۵ کیلومتر در ساعت است)، حداکثر ارتفاع پرواز ۴۰ هزار فوت، حداکثر مدت زمان پرواز آن ۱۰ ساعت با ظرفیت حمل ۱۲۰۰ کیلوگرم تجهیزات و بار، عنوان شده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر زمان‌بندی تکمیل کارخانه پهپاد ترکیه‌ در اوکراین؛ کی‌یف به زودی به بیرقدار پیشرفته مجهز می‌شود

«پرنده‌های ناجی اوکراین»؛ کویت پهپادهای بیرقدار ترکیه را به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار خریداری کرد

امیدهای فراموش‌شده مقاومت در برابر روسیه؛ پهپادهای بیرقدار چه شدند؟