پلیس ترکیه نزدیک به ۲۰۰ مظنون به عضویت در گروه داعش را دستگیر کرد

نیروهای پلیس ویژه ترکیه پس از حمله بمب‌گذاری در آنکارا در منطقه نزدیک به وزارت کشور در یکم اکتبر ۲۰۲۳
نیروهای پلیس ویژه ترکیه پس از حمله بمب‌گذاری در آنکارا در منطقه نزدیک به وزارت کشور در یکم اکتبر ۲۰۲۳ Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه روز شنبه اعلام کرد که مقامات این کشور نزدیک به ۲۰۰ مظنون به عضویت در داعش را در یک عملیات سراسری پیش از جشن سال نو دستگیر کرده‌اند.

آگهی

به نظر می‌رسد که کشور ترکیه همچنان به مبارزه خود علیه گروه داعش ادامه می‌دهد. وزیر کشور ترکیه روز شنبه ۳۰ دسامبر اعلام کرد که مقامات ترکیه قبل از فرارسیدن جشن سال نو میلادی نزدیک به ۲۰۰ نفر مظنون به عضویت در گروه داعش را طی یک سری عملیات سراسری دستگیر کرده‌اند.

علی یرلی‌کایا در پستی در شبکه ایکس با اعلام این خبر نوشت که ۱۸۹ مظنون در ۳۷ شهر ترکیه دستگیر شده‌اند که از این تعداد، ۲۷ نفر در آنکارا و ۲۲ نفر در استانبول بودند.

ترکیه در ماه‌های اخیر عملیات‌ خود علیه اعضای گروه داعش را تشدید کرده است. داعش مسئولیت برخی از حملات مرگبار در خاک ترکیه از جمله حمله به یک کلوپ شبانه در استانبول در اول ژانویه ۲۰۱۷ که منجر به کشته شدن ۳۹ نفر شد را بر عهده گرفته است.

پیش از اعلام شمار کلی این دستگیری‌ها، مقامات ترکیه در روز جمعه از بازداشت ۳۲ نفر به  اتهام عضویت در داعش، از جمله سه عضو ارشد این گروه خبر داده بود. بنا بر این اعلام، آن سه عضو ارشد مظنون به تدارک حمله به کلیساها و کنیسه‌ها و همچنین حمله به سفارت عراق بودند.

پلیس ترکیه هفته گذشته نیز از جستجوی گسترده در ۳۲ شهر در سراسر کشور و دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر به اتهام ارتباط با داعش خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش مسئولیت حمله به کلیسای سانتا ماریا در استانبول را به عهده گرفت

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟