دور تازه اعتصاب‌ها در آلمان؛ کشاورزان بزرگراه‌ها را بستند و قطارها هم برای توقف آماده می‌شوند

اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل در آلمان
اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل در آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسافران در سراسر آلمان با اختلال شدید در ترددها روبرو هستند چرا اعتراض گسترده کشاورزان به لغو معافیت مالیاتی سوخت دیزل موجب مسدود شدن جاده‌های سراسر کشور شده و در همین حال، کارکنان بخش راه‌آهن نیز خود را برای آغاز دور تازه‌ای از اعتصاب‌های نامحدود آماده می‌کنند.

آگهی

کشاورزان آلمانی روز دوشنبه در اقدامی هماهنگ، تراکتورهای خود را به بزرگراه‌ها و جاده‌ها آوردند و عبور و مرور را متوقف کردند.

معترضان تابلوهایی را روی تراکتورهای خود نصب کرده بودند که روی آنها نوشته شده بود: «نه کشاورز، نه آینده»

این اقدام آغاز یک هفته اعتراضات علیه طرح دولت به دلیل اتخاذ تصمیمی در خصوص لغو معافیت‌های مالیاتی سوخت دیزل مورد استفاده در کشاورزی است.

خبرگزاری آلمان (DPA) گزارش داد که افزون بر بروز اختلال سراسری در حمل و نقل، تولید در کارخانه خودروسازی فولکس واگن واقع در شمال غربی آلمان به دلیل مسدود شدن راه‌های دسترسی و جلوگیری از رسیدن کارمندان به محل کار متوقف شده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

در همین حال، اعضای اتحادیه‌ای که رانندگان قطار را در آلمان نمایندگی می‌کند با اکثریت قاطع به برگزاری اعتصابات نامحدود در سال ۲۰۲۴ رای دادند.

آنها در ادامه مناقشه‌ای طولانی با اپراتور اصلی راه‌آهن ملی دویچه‌بان (DB) بر سر ساعت کاری و پرداخت حقوق، تصمیم گرفتند تا از روز چهارشنبه (۱۰ ژانویه) دور تازه اعتصاب خود را در سال ۲۰۲۴ به مدت سه روز آغاز کنند.

آنها در ۸ دسامبر گذشته نیز یک «اعتصاب هشداردهنده» ۲۴ ساعته ترتیب داده بودند ولی اختلاف‌نظر آنها با کارفرما بر سر دستمزدها همچنان باقی است. 

لوکوموتیورانان آلمانی قرار است که از ساعت ۲ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز جمعه از قطارها پیاده شوند، اقدامی که انتظار می‌رود موجب لغو و تاخیر بسیاری از سفرها شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا ۲۰۲۴ بزرگترین سال اعتصاب‌ها در آلمان خواهد بود؟

چرا بخش ساخت و ساز در آلمان با بحران دست و پنجه نرم می‌کند؟

پیروزی اعتصابیون در آلمان؛ دولت با لوکوموتیورانان در مورد افزایش حقوق و کاهش ساعت کار توافق کرد