ایران در پاسخ به «کشته شدن فرماندهان سپاه» توسط اسرائیل به «مقر موساد» در عراق حمله موشکی کرد

عکس تزئیتی و برای نخستین بار در تاریخ ۲۰ اوت سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است
عکس تزئیتی و برای نخستین بار در تاریخ ۲۰ اوت سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سپاه پاسداران ایران دوشنبه شب با انتشار سه بیانیه جداگانه از حمله موشکی به اهدافی در عراق و سوریه خبر داد. به گفته سپاه هدف یکی از این حملات «مقر موساد» در اربیل عراق بوده است.

آگهی

سپاه پاسداران ابتدا در بیانیه شماره ۱ از حمله به «مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه» خبر داد.

در بیانیه شماره ۲ خود اعلام شده است که در پاسخ به حملات راسک و کرمان «محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر‌؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه» را منهدم کرده است. 

بر اساس بیانیه شماره ۳ سپاه، یکی از «مقرهای جاسوسی اسرائیل» در اقلیم کردستان عراق مورد حمله موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفته است. این بیانیه هدف از حمله را پاسخ به «شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت» اعلام کرده است.

دو مقام رسمی عراقی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته‌اند که ۱۰ موشک به اهدافی در نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرده است. با این حال هنوز سپاه پاسداران تعداد دقیق موشک‌ها را اعلام نکرده است. 

در پی این حملات فعالیت فرودگاه اربیل متوقف شده است. برخی منابع امنیتی عراق می‌گویند که حملات «بسیار شدید» بوده‌اند و همزمان نیروهای ائتلاف بین المللی «۳ پهپاد» را که بر فراز فرودگاه پرواز می‌کردند سرنگون کرده‌اند.

یک مقام عراقی نیز در گفتگو با شبکه خبری ای بی سی آمریکا تایید کرد که چند انفجار در نزدیکی سفارت ایالات متحده در اربیل روی داده است.

همین منبع گفته است که چهار نفر در حملات موشکی ایران کشته شده‌اند با این وجود هیچ آمریکایی یا نیروی ائتلاف بین المللی در این حملات کشته نشده‌اند. 

به گفته رسانه‌های آمریکایی حداقل هشت هدف در نزدیکی سفارت این کشور در اربیل مورد حمله قرار گرفته‌اند.

هنوز به صورت رسمی هیچ آماری از شمار احتمالی کشته شدگان منتشر نشده‌ است.

اسرائیل پیش از این منزل رضا موسوی، از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران در سوریه و از نزدیکان قاسم سلیمانی را هدف حمله قرار داده و کشته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امیرعبداللهیان: فعالیت مستشاران نظامی ایران با قدرت ادامه می‌یابد

شکایت عراق از ایران به شورای امنیت؛ بلینکن دولت اقلیم کردستان را «شریک نزدیک» آمریکا خواند

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد