جام ملت‌های آسیا؛ قطر نخستین تیم صعود کننده به دور حذفی؛ چین نه گل می‌زند نه گل می‌خورد

گل قطر به تاجیکستان
گل قطر به تاجیکستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخستین روز از دور بازی‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با پیروزی قطر میزبان و توقف چین در مقابل لبنان پی گرفته شد.

آگهی

قطر، مدافع عنوان قهرمانی در دومین مسابقه خود در این بازی‌ها در دیداری درگیرانه، پرحاشیه و البته خشن موفق شد حریف سرسخت خود تاجیکستان را با یک گل شکست دهد تا به نخستین تیم ۶ امتیازی این رقابت‌ها تبدیل شود.

عنابی‌پوشان که در روز نخست توانسته بودند با قاطعیت از سر لبنان عبور کنند این بار در مقابل تاجیک‌ها به مشکل خوردند و بازی منظم و سازمان‌دهی شده سفیدپوشان باعث شد تا مدافع عنوان قهرمانی با دردسر زیادی رو به رو شود. در مسابقه‌ای که در دو نیمه حدود ۲۰ دقیقه وقت تلف شده داشت قطری‌ها در همان نیمه اول به گل خود دست یافتند و توانستند در دقیقه ۱۷ با درخشش ستاره خود یعنی اکرم عفیف دروازه حریف را باز کنند. 

تاجیکستان در ادامه نیمه اول تلاش‌های زیادی کرد تا بتواند به گل تساوی دست یابد اما این تلاش‌ها در نهایت بی نتیجه ماند. 

در نیمه دوم تاجیک‌ها بر شدت حملات خود افزودند و میزبان را تحت فشار قرار دادند اما این مسابقه پرحاشیه که بارها با تصمیمات داور و خشونت بازیکنان متوقف می‌شد بیش از آنکه بازی باکیفیتی از آب درآید به نمایشی پرحاشیه تبدیل شد. 

در دقیقه ۷۹ کمالوف بازیکن تاجیکستان با حرکت خشن خود از داور کارت قرمز گرفت تا این تیم دقایق پایانی را با ده نفر ادامه دهند. 

در دقایق باقیمانده تاجیک‌ها روی حملات و قطری‌ها روی ضد حملات تلاش‌های زیادی برای به ثمر رساندن گل داشتند اما در نهایت این مسابقه با همان نتیجه ۱-۰ به سود قطر میزبان به پایان رسید تا این تیم به عنوان نخستین کشور در این رقابت‌ها صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کند.

در دیگر بازی چهارشنبه، دو تیم چین و لبنان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه کم هیجان بدون اینکه گلی در بر داشته باشد با نتیجه بدون گل به پایان رسید. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

چینی‌ها تنها تیم این تورنمنت هستند که بعد از دو مسابقه تاکنون نه گلی به ثمر رسانده‌ و نه گلی دریافت کرده‌اند و هر دو مسابقه آنها با تساوی صفر صفر به پایان رسیده است. با این نتایج بعد از قطر ۶ امتیازی، چین با ۲ و تاجیکستان و لبنان هم با ۱ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام ملت‌های آسیا؛ شکست ایران مقابل امارات مسیر صعود به فینال را راحت‌تر می‌کند؟

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت

سپاهان در غیاب مجسمه قاسم سلیمانی با نتیجه ۳-۱ مغلوب الهلال عربستان شد