پوتین: اگر جنگ همینطور ادامه پیدا کند، ضربه جبران‌ناپذیری به دولت اوکراین وارد می‌شود

ولادمیر پوتین
ولادمیر پوتین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه می‌گوید اگر جنگ به شکل کنونی ادامه یابد ممکن است ضربه جبران‌ناپذیری متوجه دولت اوکراین شود.

آگهی

آقای پوتین همچنین با بیان به اینکه ضدحمله‌های اوکراین تاکنون شکست خورده اضافه کرد که ممکن است به زودی دولت اوکراین زیر سوال برود. او همچنین با اشاره به آنچه او «فرمول‌های مذاکرات به اصطلاح صلح» خواند تاکید کرد که این روش‌ها جواب نخواهد داد. 

او در این خصوص با اشاره به صدور ممنوعیت مذاکره از سوی رئیس جمهوری اوکراین گفت: «این مدل فرمول‌های مذاکره به اصطلاح صلح ادامه روندهایی چون فرمان رئيس جمهوری اوکراین مبنی بر ممنوعیت مذاکره با روسیه است. اینها الزامات بازدارنده برای فرآیند مذاکره هستند.» او همچنین ادامه داد: «اگر نمی‌خواهند مذاکره کنند خب نکنند.» 

آقای پوتین در ادامه با اشاره به عملیات‌های ضد حمله اوکراین  تاکید کرد که «کاملا آشکار شده که این طرح‌ها کاملا شکست خورده و حالا ابتکار عمل در دست نیروهای روسیه است.» 

رئیس جمهوری روسیه در ادامه مدعی شد که نیروهای اوکراینی اهداف غیرنظامی در روسیه را مورد هدف قرار می‌دهند «تا  به مردم و حامیان مالی‌شان نشان دهند که کارهایی انجام می‌دهند.» او در ادامه گفت: «مردم از بیرون می پرسند چرا مقامات کی‌یف چنین کارهایی انجام می دهند؟ آنها شهرها و شهرک‌های آرام را گلوله باران می‌کنند و به محل های تجمع غیرنظامیان ضربه می‌زنند. چه معنای نظامی در این موضوع است؟ هیچ. آنها می‌خواهند با این اقدامات به مردم خود و حامیان مالی که برای آنها اسلحه و مهمات می‌فرستند نشان دهند که قادر به پاسخگویی به اقدامات روسیه هستند.»

در ماه‌های اخیر ارتش اوکراین چندین ضد حمله برای بازپس گیری سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه ترتیب دادند اما در نهایت هیچکدام از این طرح‌ها به جایی نرسید و همچنان حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین در اشغال نیروهای روسی است. 

آقای پوتین همچنین با اشاره به دست‌آوردهای روسیه در طول جنگ گفت: «صحبت از مذاکره تلاشی برای ایجاد انگیزه در ما برای کنار گذاشتن دستاوردهایی است که در یک سال و نیم گذشته به دست آورده‌ایم اما این غیر ممکن است و همه می‌دانند که چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.» 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پیش‌تر در خصوص فرمول مذاکرات صلح پیشنهاد داده بود که روسیه از تمام اراضی اشغالی خارج شود و تمامیت ارضی اوکراین را به رسمیت بشناسد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالیست که مسکو می‌گوید هر مذاکره‌ای باید «واقعیت‌های جدید» ایجاد شده توسط نیروهای نظامی روسیه در زمین را در نظر بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: تا زمانی که روسیه به اهدافش در اوکراین دست نیابد صلحی در کار نخواهد بود

جو بایدن در گاف جدیدی ژاپن و هند دو کشور متحد خود را «بیگانه هراس» نامید

در نیجر، نیروهای روسی وارد همان پایگاهی شدند که همزمان سربازان آمریکایی مستقر هستند