جام ملت‌های آسیا؛ صعود استرالیا به دور بعد، امارات با خوش‌شانسی در مقابل فلسطین شکست نخورد

جام ملت‌های آسیا
جام ملت‌های آسیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در روز هفتم مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، تیم ملی فوتبال استرالیا موفق شد با شکست سوریه صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها قطعی کند.

آگهی

در ادامه مسابقات جام ملت‌های أسیا تیم فوتبال استرالیا به مصاف سوریه رفت تا بتواند با پیروزی در مسابقه‌ای به نظر نمی‌آمد دشوار باشد صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند. 

با این حال و برخلاف پیش‌بینی‌ها کانگروها در مقابل حریف خاورمیانه‌ای خود با مشکلات بسیاری رو به رو شدند و دو تیم مسابقه نزدیک و درگیرانه‌ای را ارائه کردند. دو تیم در نیمه نخست به تساوی بدون گل دست یافتند و بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند راهی رختکن شدند. 

در نیمه دوم استرالیایی‌ها بر حملات خود افزودند تا بالاخره در دقیقه ۵۹ موفق شدند دروازه حریف را باز کنند. پس از آن سوری‌ها موقعیت‌های خوبی داشتند تا بتوانند گل خورده را جبران کنند اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم و همچنین بدشانسی مانع از آن شد که این تیم به گل برسد.در نهایت این بازی با همان یک گل به سود استرالیا به پایان رسید تا سوریه برای دومین بازی متوالی همچنان در گلزنی ناکام مانده باشد. 

در دیگر مسابقه این گروه دو تیم ازبکستان و هند به مصاف یکدیگر رفتند. هندی‌ها همانطور که پیش‌بینی می‌شد حرفی برای گفتن نداشتند و برخلاف سر و صداهای تماشاگرانشان در قامت یک شکست خورده وارد زمین شدند. ازبکستان خیلی زود و در همان ابتدای بازی موفق شد دروازه حریف نه چندان شناخته شده خود در فوتبال آسیا را باز کند و با به ثمر رساندن گل‌های دوم و سوم در همان ۴۵ دقیقه نیمه نخست کار را تمام کرد. 

ازبک‌ها که پیروزی خود را قطعی کرده بودند در نیمه دوم بازی آرام و حساب‌شده‌ای را به نمایش گذاشتند و هندی‌ها هم از ترس دریافت گل‌های بیشتر ترجیح دادند با احتیاط به بازی ادامه دهند. در نهایت این مسابقه با همان ۳ گل نیمه نخست به پایان رسید تا ازبک‌ها که در روز نخست مقابل سوریه متوقف شده بودند حالا با ۴ امتیاز پشت سر استرالیای ۶ امتیازی قرار گیرند. 

در پایان دور دوم بازی‌های این گروه استرالیا با ۶ امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد و ازبکستان هم با ۴ امتیاز از بخت خوبی برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی برخوردار است. سوریه ۱ امتیازی در صورتی که در روز پایانی بتواند مقابل هند به برتری دست یابد احتمالا از بخت خوبی برای صعود از این گروه به مرحله بعدی برخوردار خواهد بود و هند را که هر دو بازی خود را با شکست پشت سر گذاشته می‌توان نخستین حذف شده این رقابت‌ها نام نهاد. 

اما در آخرین بازی روز هفتم دو هم‌گروه ایران یعنی فلسطین و امارات به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی هم برخلاف پیش‌بینی‌ها مسابقه ساده‌ای برای امارات از کار در نیامد و این تیم حاشیه خلیج فارس خوش شانس بود که در نهایت با شکست زمین مسابقه را ترک نکرد. 

با شروع مسابقه فلسطینی‌ها که در مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشتند این‌بار خیلی خوب توانستند قدرت خود را به حریف تحمیل و توپ و میدان را در اختیار بگیرند. فلسطین حتی این فرصت را داشت که به گل نخست دست یابد اما مهاجمان این تیم با بی‌دقتی موقعیت‌ها را یکی پس از دیگر از دست دادند. اما این امارات بود که در دقیقه ۲۳ توانست دروازه حریف را باز کند. 

پس از این گل فلسطینی‌ها همچنان به حملات خود ادامه دادند تا در دقیقه ۳۹ به یک ضربه پنالتی برسند. مدافع امارات به دلیل خطا روی مهاجم فلسطین در این صحنه اخراج شد تا اماراتی‌ها مجبور باشند ۵۰ دقیقه باقیمانده بازی را با ۱۰ نفر ادامه دهند. اما فلسطینی‌ها حتی پنالتی را هم از دست دادند تا بازی در ۴۵ دقیقه نیمه نخست با همان تک گل به سود سفیدپوشان به پایان برسد. 

با شروع نیمه دوم فلسطین سراپا حمله شد و موقعیت‌های فراوانی را روی دروازه حریف ایجاد کرد اما همچنان مهاجمان این تیم گل‌نزن نشان می‌دادند تا اینکه بالاخره در دقیقه ۵۰ این مدافع امارات باشد که به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد. پس از این گل بر شدت حملات فلسطین افزوده و قرمز پوشان دروازه حریف را به توپ بستند. با این حال موقعیت‌ها یکی پس از دیگری و به شکل عجیبی از دست می‌رفت. این مسابقه در نهایت با همان نتیجه ۱-۱ به پایان رسید تا امارات با خوش‌شانسی ۱ امتیاز از این مسابقه کسب کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با برگزاری مسابقه دو تیم ایران و هنگ‌کنگ که روز جمعه انجام خواهد شد همه تیم‌های این گروه دو بازی خود را برگزار خواهند کرد. در حال حاضر امارات از ۲ بازی صاحب ۴ امتیاز است و ایران با ۳ امتیاز از یک بازی خود در رده دوم این گروه قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام ملت‌های آسیا؛ شاگردان کلینزمن در وقت اضافه از شکست مقابل اردن گریختند

جام ملت‌های آسیا؛ خط و نشان کره برای مدعیان، پیروزی‌های قاطع اردن و عراق

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت