فرمانده ارشد حزب‌الله از حمله پهپادی اسرائیل جان سالم به در برد

عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های لبنان روز یکشنبه و تنها یک روز پس حمله اسرائیل به دمشق که منجر به کشته شدن پنج نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، از وقوع حمله پهپادی به خودرویی در روستای کفرا در جنوب این کشور خبر دادند.

آگهی

خبرگزاری رسمی لبنان نیز با تایید وقوع این حمله اعلام کرد که در پی آن یک نفر کشته و برخی دیگر مجروح شدند.  

منابع محلی العربیه و الحدث گزارش دادند که حمله به این روستا که در ۱۰ کیلومتری مرز لبنان با اسرائیل قرار دارد، نتوانست به هدف اصلی خود برسد.

رسانه‌های عربی، فادی سلیمان، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله را به عنوان هدف این حمله معرفی کردند که از آن جان سالم به در برده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که فضل سلیمان، یکی از اعضای خانواده  فادی سلیمان و عضو یگان حفاظت حزب‌الله در این حمله کشته شده است.

بنا بر اعلام آژانس امنیت ملی، این حمله توسط یک پهپاد اسرائیلی در نزدیکی یک ایست بازرسی ارتش انجام شد. در پی این حمله، یک خودروی در حال حرکت منهدم و یک خودروی دیگر نیز به آتش کشیده شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از زمان آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل در ۷ اکتبر، مرز لبنان و اسرائیل شاهد تبادل آتش بین ارتش اسرائیل و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان بوده است. در این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۱۹۵ نفر از جمله حداقل ۱۴۳ جنگجوی حزب‌الله در لبنان کشته شده و در سمت اسرائیل نیز ۱۵ نفر کشته شده که از این تعداد ۹ نفر نظامی بوده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منابع رویترز: فرماندهان ایران و حزب‌الله مستقیما به هدایت حملات حوثی‌ها در دریای سرخ کمک می‌کنند

یکی از فرماندهان ارشد حزب الله در حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان کشته شد

واکنش‌ها به کشته‌شدن مرد شماره ۲ حماس؛ اسرائیل: این حمله نه به لبنان و حزب‌الله بلکه به حماس بود