هواپیمای روسی حامل «۶۵ اسیر اوکراینی» سقوط کرد

عکس از ویدئو گرفته شده است
عکس از ویدئو گرفته شده است Copyright AP/AP
Copyright AP/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک هواپیمای ترابری نظامی که به گفته روسیه حامل ۶۵ اسیر جنگی اوکراینی بود صبح روز چهارشنبه در یکی از مناطق روسیه در نزدیکی اوکراین سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

آگهی

هنوز مشخص نیست که علت سقوط در منطقه بلگورود چه بوده است؟

خبرگزاری دولتی روسیه، ریانووستی به نقل از این وزارتخانه گزارش داد که اسرای جنگی برای تبادل اسرا به منطقه مرزی منتقل می‌شدند.

تصاویری از سقوط هواپیما که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد یک هواپیما در یک منطقه برفی و روستایی سقوط می‌کند. طبق این تصاویر هواپیما شبیه یک گلوله آتش عظیم در زمان برخورد با زمین شعله‌ورتر می‌شود.

خبرگزاری دولتی تاس به نقل از یک مقام محلی اورژانس اعلام کرد که آتش‌نشان‌ها، آمبولانس‌ها و پلیس به محل سقوط در منطقه کوروچانسکی بلگورود شتافتند.

دو قانونگذار ارشد روسیه بدون ارائه مدرک ادعا کردند که این هواپیما از سوی موشک‌های پرتاب شده توسط نیروهای اوکراینی ساقط شده است.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود اندکی قبل از سقوط در کانال تلگرامی خود گفت که «هشدار موشکی» در منطقه اعلام شده و به ساکنان هشدار داد که پناه بگیرند.

یک مقام اوکراینی در حوزه تبادل اسرا گفت که در حالی بررسی سقوط هواپیما هستند. وی نسبت به انتشار «اطلاعات تایید نشده» هشدار داد.

وی در بیانیه‌ای در تلگرام گفت: «تاکید می‌کنیم که دشمن به‌طور فعال در حال انجام عملیات ویژه اطلاعاتی علیه اوکراین با هدف بی‌ثبات کردن کشور است.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که نمی‌تواند درباره این سقوط اظهار نظر کند چراکه اطلاعات کافی درباره آن هنوز وجود ندارد.

این هواپیما برای حمل هوایی نیروها، محموله‌ها، تجهیزات نظامی و تسلیحات طراحی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا تایید کرد پنهانی سامانه موشکی دوربرد پیشرفته به اوکراین داده است

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد

ارتش روسیه می‌گوید چندین فروند جنگنده‌ و هواپیماهای ترابری اوکراین را در فرودگاهی منهدم کرده است