جعل ماهرانه تصاویر جنسی تیلور سوئیفت با هوش مصنوعی صدای کاخ سفید را در آورد

کنسرت تیلور سوئیفت در بوینس آیرس آرزانتین در تاریه نهم نوامبر ۲۰۲۳
کنسرت تیلور سوئیفت در بوینس آیرس آرزانتین در تاریه نهم نوامبر ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که از بابت پخش آنلاین تصاویر جعلی منتسب به تیلور سوئیفت، خواننده محبوب موسیقی پاپ نگران است و ‌اعلام کرد که شرکت‌های مادری که سازنده این شبکه‌های اجتماعی هستند نقش مهمی در اجرایی کردن قوانین خود برای جلوگیری از انتشار چنین اطلاعات نادرستی دارند.

آگهی

در چند روز اخیر، سرتاسر رسانه‌های اجتماعی از تصاویر غیراخلاقی تیلور سوئیفت با محتوای جنسی پر شد؛ از جمله تصویری که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تا پیش از تعلیق حساب منتشر کننده آن، بیش از ۴۷ میلیون بار بازدیده خورده بود، ۲۴ هزار بار بازنشر شده بود و صدها هزار لایک دریافت کرده بود.

کارین ژان پی‌ئِر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت: «این موضوع خیلی نگران کننده است. بنابراین، هر کاری که از دستمان بر بیاید برای مقابله با آن انجام خواهیم داد.» وی همچنین افزود که کنگره باید در مورد این موضوع اقدام قانونی مقتضی انجام دهد.

خانم ژان پی‌ئِر گفت، اجرای ضعیف قوانین برای مقابله با انتشار تصاویر جعلی که احتمالاً توسط هوش مصنوعی درست می‌شوند، بیشتر بر زنان تأثیر می‌گذارد [تا مردان.]

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

سخنگوی کاخ سفید خاطر نشان کرد که «با این اوصاف، در حالی که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد مدیریت محتوا تصمیم‌های مستقل خود را می‌گیرند، اما ما معتقدیم که آن‌ها نقش مهمی در اجرای قوانین خود برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و تصویرسازی از افراد حقیقی بدون رضایت شخصی آن‌ها دارند.»

این تصاویر همچنین در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله ردیت و فیس‌بوک نیز منتشر شده است.

سخنگوی متا یا همان شرکت مادر فیس‌بوک گفت: «این محتوا خط‌مشی‌های ما را نقض می‌کند و ما آن را از پلتفرم‌های خود حذف می‌کنیم و علیه حساب‌هایی که آن را منتشر کرده‌اند اقدام می‌کنیم.»

تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفتآسوشیتدپرس

شرکت متا و همچنین چند وبسایت‌ بزرگسال  در زمینه پورنوگرافی اخیرا یک ابزار آنلاین به نام  «برش دار / Take It Down» را فعال کردند که به افراد اجازه می‌دهد تصاویر و ویدیوهای جنسی منتسب به خود را در اینترنت گزارش کنند.

به گفته شرکت تشخیص تقلب به نام Sensity AI، هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از موارد جعل حرفه‌ای یا همان دیپ‌فیک‌های موجود در فضای مجازی در زمینه جنسی و پورنوگرافی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنسرت تیلور سوئيفت در سنگاپور، قیمت هتل‌ها در این کشور را بالا برد

موافقت اتحادیه اروپا با نخستین قانون مبارزه با خشونت علیه زنان؛ بر سر تعریف تجاوز جنسی توافق نشد

تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا؛ دانشگاه کلمبیا از ضرب‌الاجل خود عقب‌ نشست