نگرانی مربی و دروازه‌بان تیم ملی ایران از فرصت کم ریکاوری برای بازی مقابل ژاپن

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران در کنار مایا یوشیدا، مدافع ژاپنی، در جریان بازی نیمه نهایی فوتبال جام ملت های آسیا در امارات در سال ۲۰۱۵ میلادی. عکس تزیینی است
سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران در کنار مایا یوشیدا، مدافع ژاپنی، در جریان بازی نیمه نهایی فوتبال جام ملت های آسیا در امارات در سال ۲۰۱۵ میلادی. عکس تزیینی است Copyright Hassan Ammar/Copyright 2019 The AP. All rights reserved.
Copyright Hassan Ammar/Copyright 2019 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیم ملی فوتبال ایران فردا در شرایطی به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود که مهدی طارمی را با خود در زمین بازی نخواهد داشت. نبود فرصت کافی برای ریکاوری دغدغه دیگر ملی‌پوشان تیم ایران است.

آگهی

با این حال امیر قلعه‌نویی، مربی این تیم از تلاش ماساژورها و تمرین آب‌درمانی برای ریکاوری بازیکنان خبر داده است.

علی‌رضا بیرانوند،‌ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در همین زمینه می‌گوید: «ریکاوری که قرار است اتفاق بیفتد به قابلیت ذهنی تمام بازیکنان ایران باز می‌گردد. تنها چیزی که می‌تواند این ریکاوری را بازگرداند توان ذهن ماست. خوشبختانه بازیکنان بزرگی داریم که می‌توانند این ریکاوری را انجام دهند و ذهن قوی دارند و فردا می‌توانند با آمادگی لازم بازی خوبی انجام دهند.»

او با اشاره به شرایط پیچیده بازی با سوریه و ده‌ نفره شدن تیم ملی فوتبال ایران افزود: «البته برای تیم ما سخت است. به ویژه وقتی در بازی مقابل سوریه ده نفره شدیم، تیم ما ۱۲۰ دقیقه بازی کرد و عضله دوقلوی خیلی از بازیکنان ما گرفت. تنها چیزی که به ما کمک کند ذهن بازیکنان ماست. خدا را شکر امروز من بازیکنان تیم ملی را دیدم و آماده بودند.»

امیر قلعه‌نویی، مربی تیم ملی فوتبال ایران نیز با اشاره به فرصت کم بین دو بازی برای انجام ریکاوری گفت: «به طور قانونی باید بین دو بازی دست‌کم باید ۷۲ ساعت زمان ریکاوری داشته باشید که متاسفانه ما این فرصت را نداشتیم. دو نوع ریکاوری در همین فرصت کوتاه انجام دادیم. یکسری ریکاوری فیزیکی داشتیم. خوشبختانه گروه پزشکی و ماساژورها و آب‌درمانی‌ها و بازسازی بدن به خوبی انجام شد. در بخش ریکاوری به وسیله مکمل‌ها نیز همه چیز به نحو احسن انجام شده است.»

آقای قلعه‌نویی افزود: «بر این باورم که می‌توانست از آن طرف زمان کمتر باشد و از این طرف به ما ۴ روز بین دو بازی فرصت بدهند. حالا دیگر همه‌چیز از پیش برنامه‌ریزی شده و ما باید با همین شرایط پیش برویم.»

تیم ملی فوتبال ایران فردا به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویایی که پیتر شگرت کروات برای تاجیک‌ها ساخت؛ نسل طلایی فوتبال تاجیکستان چگونه ساخته شد؟

جام ملت‌های آسیا؛ ایران صدرنشین صعود کرد؛ فلسطین طعم نخستین پیروزی را چشید

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد