اسرائیل: از آغاز جنگ غزه ۲۰۰ عضو حزب‌الله لبنان را کشته‌ایم

درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله در مرز لبنان
درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله در مرز لبنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز شنبه ۳ فوریه (۱۴ بهمن) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این نیرو از آغاز جنگ غزه بیش از ۲۰۰ تن از اعضای حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران را کشته و ۳۴۰۰ محل مرتبط با این گروه را هدف حمله قرار داده است.

آگهی

سخنگوی ارتش اسرائیل اضافه کرد که این اهداف شامل ۱۲۰ پست دیده‌بانی، ۴۰ انبار تسلیحات، ۴۰ مرکز فرماندهی همراه با مکان‌های مهم‌تری مانند پایگاه هوایی حزب ‌الله برای پرتاب پهپاد و انبار تسلیحات ذخیره موشک‌های ضد‌هوایی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه سه لشکر ارتش در امتداد مرز شمالی با لبنان مستقر شده‌اند تا برای مقابله با حزب‌الله آماده باشند، گفت: «حزب‌الله هر کجا باشد، ما خواهیم بود. ما در هر جایی که در خاورمیانه لازم باشد، اقدام خواهیم کرد.»

آقای هاگاری با اشاره به اینکه اسرائیل به ۵۰ هدف در خاک سوریه حمله کرده است، گفت: «آنچه برای لبنان صادق است، در مورد سوریه نیز صادق است و برای جاهای دورتر نیز صدق می‌کند.»

این اظهارات در پی هشدار یواف گالانت وزیر دفاع اسرائیل بیان شده است که هرگونه آتش‌بسی در غزه با گروه شبه‌نظامی حماس، به این معنی نیست که اسرائیل به حزب‌الله لبنان حمله نمی‌کند.

اسرائیل با تخلیه ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهرک‌های شمالی خود تهدید کرده است که جنگ لبنان را تشدید خواهد کرد، مگر اینکه حزب‌الله از نواحی مرزی عقب‌نشینی کند.

از زمان آغاز جنگ غزه در ۱۵ مهرماه، ۹ سرباز و ۶ غیرنظامی اسرائیلی در حملات حزب‌الله لبنان در شمال اسرائیل کشته شده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان در حالی ادامه دارد که این گروه تحت حمایت ایران در ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا به طور عمده خود را از نزاع میان اسرائیل و حماس بر کنار نگه دارد. مقامات کشورهای غربی به دفعات به این گروه شیعه هشدار داده‌اند که گسترش جنگ غزه به معنی عواقب جبران‌ناپذیری برای کلیت لبنان است.

این در شرایطی است که جنگ در نوار غزه با ویران شدن بخش‌های وسیعی از آن و آوارگی بیش از ۸۵ درصد از جمعیت ساکن ادامه دارد. وزارت بهداشت غزه می‌گوید در حملات اسرائیل تا کنون بیش از ۲۷ هزار نفر کشته و ۶۶ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جسد کودک ۶ ساله اهل غزه که پس از کشته شدن اعضای خانواده‌اش به هلال احمر زنگ زده بود شناسایی شد

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟