خیانت در روابط زن و مرد؛ میزان وفاداری چه کسانی در رابطه عاشقانه کمتر از دیگران است؟

Canva
Canva Copyright خیانت در روابط عاطفی (عکس تزئینی است)
Copyright خیانت در روابط عاطفی (عکس تزئینی است)
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خیانت در رابطه عاشقانه و عاطفی در بسیاری از موارد دلیل قطع ارتباط و فروپاشی ازدواج‌ها است.

آگهی

در آستانه روز ولنتاین که به عنوان جشن عشاق شناخته می‌شود نتیجه تحقیق‌های روانشناسی در مورد افرادی را که مستعد خیانت در رابطه عاشقانه هستند بررسی کرده‌ایم. به این ترتیب سه ویژگی را می‌توان برای این افراد ذکر کرد.

خودشیفتگی

یکی از ویژگی‌های افرادی که به عنوان اشخاص مستعد برای خیانت در رابطه عاشقانه هستند خودشیفتگی است. نتیجه مطالعه‌‌ای که پیش از این از سوی دانشمندان انجام شده است نشان می‌دهد امکان خیانت افرادی که سطح خودشیفتگی در آنها بالا است بیشتر از دیگران است.

هر چند خودشیفتگی امروزه به راحتی به عنوان برچسب در زندگی روزمره به کار می‌رود اما باید توجه داشت که از نظر علمی به افرادی خودشیفته گفته می‌شود که «با توجه زیاد ظاهر فیزیکی خود و قابلیت‌هایشان را ستایش می‌کنند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تمایل به تنهایی به ویژه در زمینه رفتار جنسی

از سوی دیگر دانشمندان بر این باور هستند که بین وقت‌گذرانی افراد به صورت تنها و عدم تعهد در رابطه عاشقانه ارتباط وجود دارد. به گفته آنها اشخاصی که در زمینه رفتار جنسی خود نیز تنهایی (یا به عبارتی دیگر خودارضایی) را بر می‌گزینند بیشتر از دیگران مستعد خیانت در رابطه عاطفی هستند. 

سابقه خیانت در روابط

یکی دیگر از مطالعه‌های دانشمندان نشان می‌دهد احتمال خیانت افرادی که سابقه چنین رفتاری را در روابط عاشقانه دارند بیشتر از دیگران است. در جریان بررسی‌های دانشمندان مشخص شده است ۴۴ درصد زوج‌ها در مقطعی زمانی با چالش خیانت یکی از دو نفر روبرو شده‌اند. این در حالی است که این زوج‌ها سه برابر بیش از دیگر زوج‌ها احتمال دارد تا بار دیگر با چنین مشکلی در روابط‌شان روبرو شوند. 

به این ترتیب به نظر می‌رسد سابقه روابط افراد در تعیین آینده رابطه‌شان نقش دارد. با این حال باید توجه داشت که لزوما هر کسی که سابقه خیانت در رابطه عاشقانه را دارد این رفتار را تکرار نخواهد کرد. نتیجه تحقیق دانشمندان تنها به این معنا است که از نظر آماری احتمال خیانت افرادی که سابقه چنین رفتاری را دارند بیشتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا مردان در جهت‌یابی بهتر از زنان هستند؟ علم می‌گوید نه و دلیل آن را لزوما در تکامل نمی‌بیند

نقش‌های سنتی مردان و زنان در انجام امور خانه؛ برابری جنسیتی در کشورهای اروپایی چگونه است؟

مطالعه میلیون‌ها زوج؛ آیا ویژگی‌های مشابه زن و مرد را جذب هم می‌کند یا ویژگی‌های متضاد؟