بحران جمعیتی در کره جنوبی؛ یک شرکت به کارمندان خود به ازای تولد هر فرزند ۷۰ هزار یورو پاداش می‌دهد

بحران جمعیت در کره جنوبی
بحران جمعیت در کره جنوبی Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هان دونگ هون، وزیر دادگستری کره جنوبی در دسامبر گذشته گفته بود که این کشور به‌دلیل بحران جمعیتی در خطر انقراض جمعیتی است. حال لی جونگ کیون، مدیرعامل غول ساختمانی «بویونگ» برای جلوگیری از این بحران ایده‌ای را مطرح و حتی اجرا کرده است.

آگهی

او به کارمندانش که در املاک اجاره‌ای او مستقر هستند قول داد به ازای تولد هر نوزاد معادل ۷۰ هزار یورو پرداخت کند.

وی در مراسمی گفت: «کاهش زاد و ولد ناشی از بار مالی و مشکلات در تطبیق زندگی حرفه‌ای و خانوادگی است به همین دلیل تصمیم گرفتیم چنین اقدام جدی‌ای را انجام دهیم.»

این تاجر ۸۴ ساله یک چهره کاملا مشهور در کشورش است. او برای نشان دادن جدیت خود پاکتی به مبلغ پنج میلیون یورو را بین ۷۰ کارمندی که از سال ۲۰۲۱ یک فرزند به‌دنیا آورده‌اند پخش کرد. او قصد دارد با ارائه آپارتمان‌هایی به کارمندان خود که دارای سه فرزند یا بیشتر هستند پا را فراتر بگذارد. با این حال باید بین پاداش و اقامت رایگان یکی انتخاب شود. او در این پروژه از دولت خواستار دریافت زمین رایگان برای ساخت مسکن برای خانواده‌های پرجمعیت است.

بحران جمعیتی فاجعه بار

نرخ زاد و ولد در کره جنوبی رو به کاهش است و سیاست‌های عمومی تاکنون نتوانسته است منحنی زاد و ولد در این کشور را معکوس کند. نرخ باروری در این کشور کمترین میزان در جهان است و به‌طور متوسط ۰.۷۸ فرزند برای هر زن است. با این حال دولت کمک هزینه عائله‌مندی، شمار مهدکودک‌ها و حتی مدت مرخصی والدین برای به دنیا آمدن نوزادان را افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت «بویونگ» توضیح داد که بقای گروهش در دراز مدت به‌دلیل بحران جمعیتی در خطر است. بر اساس گزارش سازمان آمار کره به تاریخ اوت ۲۰۲۳، منحنی‌های کنونی نشان می‌دهد که جمعیت کره جنوبی تا سال ۲۱۰۰ به نصف کاهش می‌یابد. این شرکت ترس آن را داد که دیگر مشتریان کافی یا نیروی کار کافی در بخش ساخت و ساز نداشته باشد.

همزمان سایر شرکت‌های کره جنوبی نیز در حال بسیج در این ماجرا هستند. گروه ال‌جی مرخصی والدین را بیشتر کرده است که می‌تواند تا دو سال طول بکشد و سه روز مرخصی استحقاقی به کارمندانی که تحت درمان ناباروری هستند می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران ازدواج در ژاپن؛ نام همه ژاپنی‌ها ظرف ۵ قرن آینده یکسان می‌شود

کاهش نرخ باروری در جهان؛ ۹۷ درصد از کشورهای جهان تا پایان قرن جمعیتشان کاهش میابد

برخی از مناطق چین مرخصی زایمان را برای افزایش نرخ زاد و ولد بیشتر کردند