اسرائيل ویدیویی از یحیی سنوار در تونلی در نوار غزه منتشر کرد

یحیی سنوار
یحیی سنوار Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش اسرائیل با انتشار ویدئویی می‌گوید یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه روز ۱۰ اکتبر همراه با اعضای خانواده‌اش در تونلی در نوار غزه مشاهده شده است.

آگهی

این تصاویر سیاه و سفید که در آن سنوار در یک تونل همراه با یک زن و سه کودک حضور دارد نخستین تصویر از او از زمان آغاز جنگ اسرائيل و حماس است. اسرائيل سنوار را متهم به طراحی حمله بی‌سابقه ۷ اکتبر کرده است؛ جنگی که حالا در پنجمین ماه خود قرار دارد. 

مدت ویدئوی منتشر شده کمتر از یک دقیقه است و به گفته ارتش اسرائیل، شش نفری که پشت به دوربین در حال حرکت در تونل هستند شامل یحیی سنوار و همچنین همسر، سه فرزند و برادر او می‌شوند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش، گفت که سربازان اسرائیلی این ویدئو را در یک دوربین امنیتی در جریان عملیاتی در یک تونل در نوار غزه، کشف کردند. او البته بدون اینکه به صورت دقیق اشاره کند این تونل کجا بوده گفت: «این ویدئو نشان می‌دهد که رهبر حماس یحیی سنوار، به همراه فرزندان و یکی از همسرانش چطور در حال فرار هستند. ساکنان غزه می‌توانند ببیند که چگونه رهبران حماس در زیر زمین زندگی می‌کنند و به چیزی جز خود، پول و خانواده‌های خود فکر نمی‌کنند.» 

سخنگوی ارتش اسرائيل همچنین اضافه کرده که همچنان تلاش‌ها برای گرفتن سنوار چه به صورت مرده و چه زنده ادامه خواهد داشت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود ادعای مقام‌های اسرائيلی در خصوص تلاش برای دستگیری رهبران حماس، هنوز نتوانسته‌اند به موفقیتی در این حوزه دست یابند و تنها تعداد کشته‌ها در میان غیرنظامیان فلسطینی است که هر روز در پی حملات اسرائيل افزایش می‌یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو پس از گفتگوی ۴۰ دقیقه‌ای با بایدن: تشکیل دولت مستقل فلسطینی پاداش دادن به تروریست‌هاست

ارتش اسرائیل مدعی کشف یکی از تونل‌های حماس زیر مقر سازمان ملل در غزه شد

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم