حفظ هویت قطر از طریق میراث معماری آن

حفظ هویت قطر از طریق میراث معماری آن
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از روسازه‌های با مصرف بهینه انرژی گرفته تا ساختمان‌های قدیمی تغییر کاربری داده شده یا شهر هوشمند برنده جوایز مشیرب، قطر از پایه‌گذاری آینده‌ای سبزتر سود می‌برد.

آگهی

در این قسمت، لیلا حمیرا و عادل حلیم نگاه دقیق‌تری به سیر تحول معماری قطر می‌اندازند.

لیلا به گشت و گذار در اطراف ایستگاه آتش نشانی دوحه رفته است. این ایستگاه در سال 1982 ساخته شد و زمانی به امنیت و حفاظت از ساکنان دوحه اختصاص داشت. حالا یک عنصر سرزنده و فعال زندگی شهری دوحه است. این ساختمان نمادین، به یک موزه و فضای هنری معاصر تغییر کاربری داده است. 

آراتا ایزوزاکی، معمار ژاپنی، مرکز کنوانسیون ملی قطر را طراحی کرد که در نمای آن از ریشه‌های در هم تنیده درخت سیدرا استفاده شده است. عادل حلیم متوجه شد که معمار این ساختمان فوق مدرن را با در نظر گرفتن عناصری از گذشته خلق کرده است. درخت سیدرا یکی از نمادهای ملی قطر است و ساختمان QNCC نمادی است از توانایی این کشور برای ادغام زیبایی‌شناسی معاصر بدون از دست دادن ارتباط با ریشه‌های آن.

صحبت کردن درباره مهارت بالای معماری در قطر بدون اشاره به مشیرب، مشکل است. این منطقه که به عنوان اولین پروژه بازآفرینی پایدار مرکز شهر در جهان شناخته می‌شود، در حال ارتقاء وضعیت خود به عنوان یک شهر هوشمند است.

علی الکواری و فاطمه فوزی، به ترتیب مدیرعامل و رئیس تیم پایداری املاک مشیرب، به لیلا توضیح دادند که چگونه از فناوری برای تقویت ویژگی‌های پایداری منطقه و بهبود بیشتر تجربه ساکنان و بازدیدکنندگان، استفاده می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلب