در پی آتش‌سوزی در ۲ ساختمان در شهر والنسیای اسپانیا دست‌کم ۴ نفر جان باختند

Valencia, Spain, Friday, Feb. 23
Valencia, Spain, Friday, Feb. 23 Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وقوع آتش‌سوزی عصر پنج‌شنبه ۲۲ فوریه در دو ساختمان مسکونی در شهر والنسیا در شرق اسپانیا دست‍‌کم ۴ کشته و ۱۹ ناپدید برجای گذاشت.

آگهی

آتش سوزی حوالی ساعت ۱۷:۳۰ بعد از ظهر در طبقه چهارم این ساختمان که حدود ده سال پیش ساخته شده بود، آغاز شده و سپس با سرعت زیاد از طریق نما به طبقات دیگر سرایت کرده است.

به گفته مقامات این شهر، آتش‌سوزی بسیاری از ساکنان این ساختمان‌ها را که یکی از آنها ۱۴ طبقه داشت، به سمت بالکن‌ها فرستاد و درنهایت تعدادی از آنها توسط آتش‌نشانان نجات یافتند.

آتش‌نشانان به سرعت به محل حادثه که در حومه مرکز شهر والنسیا بود رفتند و برخی از بازماندگان را به کمک جرثقیل نجات دادند.

خورخه سوارز، دستیار مدیر خدمات اورژانس والنسیا به خبرنگاران گفت که کشته شدن چهار نفر تایید شده است و حدود شش ساعت پس از شروع آتش، ماموران آتش‌نشانی همچنان در تلاش بودند تا قبل از ورود به داخل ساختمان، بیرون آن را خنک کنند.

نیروهای واحد اورژانس نظامی اسپانیا نیز در محل مستقر شدند و پزشکان چادر بزرگی را برای مراقبت از مجروحان در محل برپا کردند.

هنوز علت آتش‌سوزی روشن نیست اما گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالا به دلیل مواد به کار رفته در سازه ساختمان، آتش به سرعت گسترش یافته است.

آتش ابرهایی از دود سیاه را نیز به آسمان فرستاد که از دور قابل مشاهده بودند. آژانس هواشناسی اسپانیا سرعت وزش باد در زمان وقوع حادثه را تا ۶۰ کیلومتر در ساعت گزارش کرده بود.

گزارش‌های اورژانس حاکی از آن است که علاوه بر چهار کشته، دست‌کم ۱۳ نفر مجروح شدند که اکثر آنها دچار شکستگی، سوختگی و استنشاق دود شدند. 

این ۱۳ نفر شامل ۶ آتش‌نشان نیز می‌شوند و برخی از مجروحان از جمله یک کودک برای مداوای بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.

هنوز مشخص نیست که چند نفر در این ساختمان‌ها هبودند یا چند نفر نجات یافته‌اند.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا با انتشار پیامی در شبکه «ایکس» ضمن ابراز تاسف درباره این حادثه نوشت که «همه کمک‌های لازم را به شهر ارائه کرده است».

او افزود: «می‌خواهم همبستگی خود را با همه افراد آسیب دیده و قدردانی خود را از همه پرسنل اورژانسی که در محل حادثه مستقر شدند، اعلام کنم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش سوزی‌های کانادا؛ ارتش برای مقابله با شعله‌های سرکش عازم استان بریتیش کلمبیا می‌شود

یک هفته پس از آتش سوزی‌های هاوایی؛ جستجوها ادامه دارد و هویت بسیاری از قربانیان مشخص نیست

افزایش دما و تداوم آتش سوزی‌ها در پوشش جنگلی غرب ایران