آمریکا بیش از ۵۰۰ تحریم جدید را علیه روسیه وضع کرد

President Joe Biden
President Joe Biden Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه ۲۳ فوریه مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه و نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آن کشور تایید کرد.

آگهی

در چهارچوب این تحریم‌ها، افراد و نهادهایی مجازات می‌شوند که یا در زندانی کردن الکسی ناوالنی، سرسخت‌ترین منتقد پوتین که سرانجام در زندان جان باخت دست داشتند، یا تداوم فعالیت «ماشین جنگی» روسیه علیه اوکراین را ممکن کردند و یا از جمله نهادهایی بودند که به مسکو برای دور زدن تحریم‌های پیشین کمک کردند.

بایدن در بیانیه‌ای مطبوعاتی که همزمان با امضای این تحریم‌ها صادر شد، اعلام کرد که از این مسیر، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «بهایی حتی بالاتر را برای تجاوز (به اوکراین) و سرکوب» در روسیه می‌پردازد.

در این بیانیه با اشاره به مرگ الکسی ناوالنی آمده است که «اگر پوتین بهای مرگ و ویرانی را که در حال گسترش آن است نپردازد، به این کار ادامه خواهد داد».

جو بایدن در این بیانیه اعلام کرد: «رئیس جمهور روسیه بر این باور بود که می‌تواند به راحتی اراده‌ها را نابود کند و شجاعت یک مردم آزاد را بشکند. او بر این باور بود که می‌تواند به یک ملت مستقل حمله کند و جهان نیز به آن کشور پشت می‌کند؛ و اینکه او می‌تواند پایه‌های امنیت را در اروپا و جاهای دیگر متزلزل کند. دو سال‌ها بعد از این حمله، این موضوع حتی از روز اول واضح‌تر است که پوتین یک اشتباه محاسباتی جدی انجام داده است.»

بیش از ۵۰۰ تحریم جدید

جو بایدن در بیانیه مطبوعاتی خود به «بیش از ۵۰۰ تحریم جدید» علیه «افراد مرتبط با حبس ناوالنی» و «بخش مالی روسیه، صنایع دفاعی، شبکه‌های تامین و عاملان دور زدن تحریم‌ها در چندین قاره» اشاره کرد.

ایالات متحده همچنین اعلام کرد که محدودیت‌های صادراتی را «علیه نزدیک به ۱۰۰ نهادی که از ماشین جنگی روسیه پشتیبانی می‌کنند» وضع خواهد کرد.

جو بایدن افزود: «ما در حال برداشتن گام‌های بیشتری در راه کاهش درآمدهای بخش انرژی روسیه هستیم و من از تیم‌هایم خواسته‌ام حمایت خود را از جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و همه کسانی که برای دموکراسی در سراسر جهان می‌جنگند، افزایش دهند.»

پیش از این سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در روز پنج‌شنبه گفته بود که این تحریم‌ها «بزرگترین مجموعه تحریم‌های وضع شده، از زمان آغاز حمله پوتین به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی» است و همچنین در پاسخ به مرگ الکسی ناوالنی در زندان روسیه وضع شده است.

جو بایدن همتای روس خود ولادیمیر پوتین را مسئول مرگ ناوالنی می‌داند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا چند شرکت‌ خارجی را به دلیل «صادرات دوگانه به روسیه» تحریم کرد

چه کسانی با مرگ الکسی ناوالنی به مخالفان اصلی دولت روسیه تبدیل شدند؟

جلسه همسر ناوالنی با وزرای اروپایی؛ بورل: باید پیامی حمایت‌آمیز از مخالفان در روسیه بفرستیم