بریتانیا؛ بمب منفجرنشده جنگ جهانی دوم برای انفجار در دریا جابجا شد

بمب منفجر نشده با کامیون به داخل بندر منتقل شد
بمب منفجر نشده با کامیون به داخل بندر منتقل شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک بمب منفجر نشده جنگ جهانی دوم روز جمعه از خانه‌ای در شهر بندری پلیموث در جنوب غربی بریتانیا خارج شد و برای انفجار در دریا به ناوی در این بندر منتقل شد.

آگهی

خطر انفجار این بمب که در حیاط خلوت یک خانه مسکونی پیدا شد منجر به تخلیه بخش قابل توجهی از سکنه شهر شد. این تخلیه یکی از بزرگترین تخلیه‌های جمعیت از زمان جنگ جهانی دوم در بریتانیاست. پس از جابجایی بمب، حدود ده هزار نفر توانستند به خانه‌های خود بازگردند.

شهر بندری پلیموث در طول جنگ جهانی دوم، به ویژه در جریان حمله‌های هوایی آلمان به بریتانیا در سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۴۱ هدف حمله بمب‌افکن‌های آلمان قرار گرفت. در آن زمان، بیش از ۲۵۰۰ بمب انفجاری بر روی شهر پرتاب شد که بسیاری از آنها در مناطق مسکونی فرود آمدند. بیش از ۱۱۰۰ غیرنظامی این شهر در جریان حملات هوایی کشته شدند.

تصمیم برای جابه‌جایی بمب پس از ارزیابی کارشناسان خنثی‌سازی بمب گرفته شد. آنها تخمین زدند که این بمب نیم تنی در صورت منفجر شدن در محل، خسارات زیادی وارد خواهد کرد. بدین‌ترتیب، پس از تعطیلی بخشی از بندر و مدارس، بستن خط اصلی قطار و تغییر مسیر اتوبوس‌ها، کارشناسان ارتش بریتانیا به جابجایی این بمب پرداختند. بیش از ۱۰۰۰ نیروی نظامی در این عملیات شرکت کردند.

از پایان جنگ جهانی دوم، مهمات منفجر نشده به طور مرتب در سراسر بریتانیا پیدا شده است. تخمین زده می‌شود که ۱۰ درصد از بمب‌های آلمانی دوران جنگ منفجر نشدند. وقتی بمب‌های منفجر نشده پیدا می شوند، معمولا در محل منفجر می شوند و باعث تخلیه جمعیت نمی شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار خبرنگاران کشته‌شده در جنگ غزه از کل روزنامه‌نگاران جان‌باخته در جنگ جهانی دوم پیشی گرفت

چرا سازمان اطلاعات هلند بعد از جنگ جهانی دوم از یهودیان جاسوسی می‌کرد؟

برخورد دو هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم در آسمان دالاس آمریکا؛ شمار کشته‌شدگان به ۶ نفر رسید