آخرین وضعیت روسیه از زبان پوتین؛ «اعزام نیروهای غربی به اوکراین خطر جنگ جهانی هسته‌ای را در بر دارد»

سخنرانی سالیانه پوتین در مورد آخرین وضعیت کشور
سخنرانی سالیانه پوتین در مورد آخرین وضعیت کشور Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال این کشور، ضمن تشریح آخرین وضعیت کشور و ملتش، از این فرصت استفاده کرد تا بار دیگر پیام نافرمانی خود را در برابر غرب اعلام کند. پوتین از مدت‌ها پیش کشورهای غربی را به تحریک جنگ در اوکراین متهم می‌کند.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در جمع رجال سیاسی روسیه اعم از نمایندگان دو مجلس، مقامات دولتی و فرماندهان نظامی؛ در مورد آخرین وضعیت جنگ در اوکراین، توانایی‌های هسته‌ای مسکو و روابط مسکو با غرب توضیح داد.

این سخنرانی در حالی صورت می‌گیرد که دو هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود که پوتین بار دیگر به طور قاطعانه برای یک دوره شش ساله دیگر قبضه قدرت را در روسیه را در دست نگهدارد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ولادیمیر پوتین کشورهای غربی را به حملات تلافی‌جویانه در صورت حمله به خاک روسیه تهدید کرد.

به گفته پوتین، این کشورهای غربی هستند که درگیری در اوکراین و خاورمیانه را دامن زدند و «به دروغگویی خود ادامه می‌دهند» و «بدون هیچ ابایی» می‌گویند که روسیه قصد حمله به اروپا را دارد.

رهبر روسیه همچنین غرب را به سوق دادن کشورش به سمت یک مسابقه تسلیحاتی متهم کرد و گفت: «قوای راهبردی هسته‌ای مسکو در وضعیت آماده‌باش کامل برای استفاده هستند.»

وی افزود: «در همین حال، آن‌ها خودشان اهدافی را برای حمله به خاک ما انتخاب می‌کنند، به زعم خودشان مؤثرترین ابزار شکست [روسیه] را انتخاب می‌کنند و از امکان اعزام نیروهای ناتو به اوکراین دم می‌زنند.»

این بخش از سخنان پوتین اشاره‌ای آشکار به اظهارات این هفته امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه داشت. آقای ماکرون گفته بود که اعزام نیروهای زمینی غربی به اوکراین در آینده نباید «منتفی باشد.»

سخنرانی سالیانه پوتین در مورد وضعیت کشورش
سخنرانی سالیانه پوتین در مورد وضعیت کشورشآسوشیتدپرس

علاوه بر این، ولادیمیر پوتین کشورهای غربی را متهم کرد که شرایط را برای یک درگیری هسته‌ای جهانی ایجاد می‌کنند که «تمدن سوز» خواهد بود.

پوتین در هشداری گزنده خطاب به غرب گفت: «ما سرنوشت کسانی که روزگاری نیروهای خود را به خاک کشور ما فرستادند، به یاد داریم. اما این بار عواقب کسانی که احتمالا قصد مداخله‌جویی داشته باشند خیلی غم‌انگیزتر خواهد بود. آن‌ها باید بدانند که ما نیز سلاح‌هایی داریم که می‌تواند اهدافی را در قلمرو آن‌ها هدف قرار دهد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتحابات روسیه؛ پوتین از مردم خواست در دوران «سخت» کنونی برای کشورشان رأی بدهند

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه، «اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو»؛ به فرمان پوتین یا نخبگان؟

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟