ایران یک نفر را به اتهام ارتباط با «موساد» و انجام حمله پهپادی در اصفهان اعدام کرد

عکسی که به این حمله منتسب شده است
عکسی که به این حمله منتسب شده است Copyright رسانه های ایران
Copyright رسانه های ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قوه قضائیه ایران روز یکشنبه اعلام کرد فردی را به اتهام حمله پهپادی سال گذشته به یکی از مراکز وزارت دفاع در مرکز ایران، اعدام کرده است.

آگهی

طبق گزارش تلویزیون دولتی ایران، این فرد «قصد داشت با هدایت یک افسر اطلاعاتی موساد»، سازمان جاسوسی اسرائیل، «مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان را منفجر کند».

زمان اعدام و هویت فرد متهم به طور مشخص اعلام نشده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که مکانی که در ژانویه ۲۰۲۳ مورد هدف قرار گرفت یک مرکز تولید سلاح برای پهپادهای انتحاری شاهد-۱۳۶ بوده است.

ایران در منطقه اصفهان چندین سایت تحقیقاتی هسته‌ای شناخته شده دارد. این شهر همچنین مرکز شناخته شده در صنعت موشکی ایران است جایی که موشک میان برد شهاب که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد در آنجا مونتاژ می‌شود.

برنامه هسته‌ای این کشور که تحت تحریم قرار دارد، هدف اقدامات خرابکارانه، ترور دانشمندان و حملات سایبری بوده است.

تهران، اسرائیل را به انجام چندین اقدام مخفیانه در خاک خود متهم کرده است.

وزارت اطلاعات ایران در فوریه ۲۰۲۳ اعلام کرد که افراد اصلی در حمله پهپادی به یکی از مراکز وزارت دفاع در اصفهان، محل تاسیسات غنی‌سازی هسته‌ای نطنز، را دستگیر کرده است.

مقامات در آن زمان گفتند که یک سامانه ضد هوایی یک پهپاد را منهدم کرد و دو پهپاد دیگر نیز در جریان حمله به یکی از تاسیسات وزارت دفاع در این استان منفجر شدند.

وزارت دفاع اعلام کرد که این حمله شبانه تلفاتی نداشته و تنها خسارات جزئی به بار آورده است.

مقامات جزئیات فعالیت‌های این مکان را شرح ندادند، اما ایرنا گفت که این حمله یک «کارخانه تولید مهمات» را هدف قرار داده است.

ایران در اوت سال گذشته نیز ادعا کرد که پروژه‌ای «بسیار پیچیده» از سوی موساد را که با هدف «خرابکاری» در صنعت موشک‌های بالستیک این کشور هدایت شده بود، خنثی کرده است.

ایران در ژانویه، چهار نفر را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام کرد. آنها به همکاری با اسرائیل در برنامه‌ای برای خرابکاری در یک سایت دفاعی ایران در اصفهان محکوم شده بودند.

تهران در آوریل ۲۰۲۱، یک روز پس از متهم کردن اسرائیل به حمله به سایت نطنز، اعلام کرد که تولید اورانیوم با غنی‌سازی ۶۰ درصدی را در این سایت آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قبرس در عملیات مشترک با موساد ۲ ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل تجار اسرائيلی بازداشت کرد

گزارش رسانه‌های اسرائیل در مورد صدای مهیب خرم‌آباد: «حمله موساد به تاسیسات موشکی زیرزمینی امام علی»

واکنش‌ها به حکم اعدام توماج صالحی؛ اسماعیلیون: به خیابان‌ها برمی‌گردیم