حادثه مرگبار واژگونی قایق حامل مهاجران در شمال فرانسه؛ دختر بچه ۷ ساله دچار ایست قلبی شد

گارد ساحلی، کانال مانش
گارد ساحلی، کانال مانش Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک دختربچه ۷ ساله روز یکشنبه و در پی واژگونی یک قایق کوچک حامل ۱۶ مهاجر غیرقانونی که از شمال فرانسه راهی بریتانیا شده بودند، غرق شد.

آگهی

بر اساس بیانیه مقامات محلی در استان نورد فرانسه، این قایق که «برای حمل این تعداد افراد مناسب نبوده» و به همین دلیل، به محض سوار شدن مهاجران، چند کیلومتر دورتر از محل خروجی آبراه به کانال مانش، واژگون شده است.

این حادثه جدیدترین مورد از زنجیره حوادثی است که نشان می‌دهد مهاجران با هدف رسیدن به بریتانیا از فرانسه، در مناطقی دورتر از ساحل سوار قایق‌هایی تحت هدایت قاچاقچیان می‌شوند تا از نظارت رو به افزایش گارد ساحلی فرانسه در امان بمانند. 

دادستان‌های دانکرک اعلام کردند که این دختر ۷ ساله «در دم بر اثر ایست قلبی-تنفسی جان خود را از دست داده» و تلاش‌های امدادگران برای احیای او «بی‌نتیجه» بوده است.

آنها اضافه کردند که «چندین نفر در رابطه با این حادثه در بازداشت هستند» و تحقیقات در حال انجام است تا اتهام‌های احتمالی آنها از جمله قتل شبه‌عمد، قاچاق انسان و تشکیل باند جنایتکار بررسی شود.

به گفته مقامات، والدین این دختر بچه که با سه فرزند دیگر خود در حال سفر بودند، به بیمارستانی در دانکرک منتقل شدند.

بنا بر اعلام دادستان‌ها ۱۰ کودک بین ۷ تا ۱۳ سال سوار این قایق بوده‌اند و دیگر سرنشینان آن را والدین این دختر، یک زوج دیگر و دو مرد جوان تشکیل داده بودند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

حادثه روز یکشنبه سومین حادثه مرگبار در تلاش برای عبور از کانال مانش در سال جدید میلادی به شمار می‌رود. تا کنون، افزون بر این دختربچه ۷ ساله، یک مرد ۲۲ ساله دارای تابعیت ترکیه و یک نوجوان ۱۴ ساله سوری در تلاش برای عبور از کانال مانش جان خود را از دست داده‌اند. 

طبق آمار وزارت کشور بریتانیا، سال گذشته نیز ۱۲ نفر در تلاش برای عبور از کانال جان خود را از دست دادند و ۲۹ هزار و ۴۳۷ مهاجر غیرقانونی نیز از این مسیر خود را به بریتانیا رسیدند.

حدود ۲۰ درصد از این افراد افغان بودند و پس از آن اتباع ایران، ترکیه، اریتره و عراق بیشترین سهم را داشتند. 

بریتانیا و فرانسه بر پایه توافقی که ماه مارس ۲۰۲۳ بین دو کشور حاصل شد، متعهد شدند تا با اختصاص بودجه و استقرار نیروهای بیشتر مانع از سوء استفاده شبکه‌های قاچاق انسان از کانال مانش شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرو ریختن پل کلیدی در بالتیمور؛ جستجو برای پیدا کردن مفقودین حادثه ادامه دارد

برآورد بریتانیا از تلفات جانی روسیه در جنگ اوکراین؛ آمار رسمی مشارکت در انتخابات مجلس ایران اعلام شد

بیش از ۴۵ هزار پناهجو در سال ۲۰۲۲ با عبور از کانال مانش خود را به بریتانیا رساندند