فرانسه: گزینه اعزام نیروی رزمی به اوکراین روی میز نیست، در آنجا اسلحه می‌سازیم

خودرو زرهی و.آ.ب فرانسه
خودرو زرهی و.آ.ب فرانسه Copyright ویکی‌پدیا
Copyright ویکی‌پدیا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین، وزیر نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد که بحثی برای اعزام سرباز وجود ندارد.

آگهی

سباستین لکورنو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه روز جمعه ۸ مارس (۱۸ اسفند) گفت که اعزام «نیروهای زمینی رزمی» این کشور به اوکراین روی میز نیست و از سوی دیگر اعلام کرد که سه شرکت فرانسوی در خاک اوکراین سلاح تولید یا نگهداری خواهند کرد.

در ۲۶ فوریه، پس از نشست پاریس که در آن رهبران کشورهای عمدتا اروپایی متحد اوکراین گرد هم آمده بودند، ماکرون احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین در آینده را رد نکرد و این موضع او جنجال‌های زیادی را برانگیخت.

به فیس بوک یورونیوز فارسی بپیوندید

لکورنو در توجیه اظهارات بحث‌برانگیز ماکرون گفت که جمله رئیس دولت فرانسه «تا حد زیادی خارج از بافتار تعبیر شده است». او در گفتگو با شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام فرانسه گفت: «در آن کنفرانس مطبوعاتی گزینه‌ها به وضوح روی میز گذاشته شد و آن گونه که اینجا و آنجا گفته می‌شود، این گرینه‌ها شامل فرستادن نیروهای زمینی رزمی نیست زیرا رئیس جمهوری مشخصا گفت که به هیچ عنوان بحث شرکت در ائتلاف جنگی مطرح نیست.»

او گفت که بحث همکاری برای «پاکسازی مین و آموزش سربازان اوکراینی در خاک اوکراین» وجود دارد و افزود هر چه اوکراین بیشتر به سربازگیری و توسعه ارتش خود نیاز داشته باشد، نیاز به آموزش نیز بیشتر خواهد شد.

تولید و نگهداری سلاح در اوکراین

سباستین لکورنو همچنین تصریح کرد که سه شرکت فرانسوی برای تولید و نگهداری تسلیحات و قطعات یدکی در خاک اوکراین مشارکت خواهند داشت که عبارتند از نکستر، تولید کننده پهپادهای دلر، شعبه فرانسوی شرکت فرانسوی-آلمانی کا‌ان‌د‌اس که توپ‌های سزار قابل تحویل به کیف را تولید می‌کند و آرکوس، سازنده فرانسوی تجهیزات نظامی زمینی که قراردادی را برای نگهداری و تعمیر خودروهای زرهی و.آ.ب منعقد کرده است.

در مجموع بیست و هشت کشور روز پنجشنبه در نشست بعدی کنفرانس پاریس که به حمایت از اوکراین اختصاص داشت، شرکت کردند. وزرای دفاع و/یا امور خارجه این کشورها روی هشت پروژه از جمله تهیه مهمات، فروش اقلام مانده در انبارها، جنگ سایبری و الکترونیک، حفاظت از مرزها، حفاظت از کشورهای آسیب‌پذیر، مین زدایی، تولید صنعتی در محل در اوکراین و ائتلاف نه‌گانه موشکی کار کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

اعتصاب گسترده در فرانسه پروازهای سراسر اروپا را تحت تاثیر قرار داد