کاهش ارتفاع شدید هواپیمای بوئينگ در آسمان نیوزیلند دست‌کم ۵۰ زخمی برجای گذاشت

شرکت هواپیمایی لاتام شیلی
شرکت هواپیمایی لاتام شیلی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی حرکات شدید هواپیمایی شیلیایی در نزدیکی آسمان نیوزیلند در روز دوشنبه دست کم ۵۰ نفر از مسافران و خدمه زخمی و تعدادی از آنها در بیمارستانی در اوکلند بستری شدند.

آگهی

شرکت هواپیمایی لاتام در بیانیه‌ای با تایید این اتفاق اعلام کرده که «یک اتفاق فنی غیرمترقبه در حین پرواز» باعث شده تا هواپیما دچار تکان‌های شدید شود. این شرکت توضیح بیشتری در خصوص چرایی و چگونگی این حادثه نداده است. 

این هواپیما که از سیدنی پرواز کرده و قرار بود توقفی در اوکلند داشته باشد، در زمان فرود در این شهر کشور نیوزیلند ۵۰ زخمی همراه خود داشت. آمبولانس‌ها و امدادگران با ۱۰ وسیله نقلیه سریعا به فرودگاه آمدند و آنهایی که جراحات خفیف داشتند در محل درمان و ۱۲ نفر را به بیمارستان منتقل کردند. گفته می‌شود حال یکی از مسافران وخیم است. 

بر اساس اعلام مسافران، هواپیما در هنگام پرواز ناگهان ارتفاع خود را به شکلی شدید و غیرمنتظره کم می‌کند که این باعث می‌شود مسافرانی که کمربندهای خود را نبسته بودند به سقف هواپیما برخورد کنند. 

یکی از مسافران در حالی که صدایش می‌لرزید به خبرگزاری فرانسه گفت: «هواپیما ناگهان به حالت سقوط در آمد و ارتفاق به طور شدید کم شد و در نتیجه مسافران ناگهان در هواپیما معلق پرتاب شدند، همه بسیار ترسیده بودیم و برخی از مردم شدیدا مصدوم و مجروح شدند. ما مرگ را به چشمان خود دیدیم.» 

جرارد کمپل از خدمات آمبولانس سنت جان نیوزلند گفت که بلافاصله پس از اطلاع از این مشکل تیمی گسترده از پزشکان و آمبولانس‌ها به محل اعزام شدند و با بررسی تقریبا ۵۰ بیمار مشخص شد که ۱۲ نفر باید به بیمارستان اعزام شوند. 

او همچنین افزوده که از این تعداد ۳ نفر از خدمه پرواز بوده‌اند که مشغول خدمت رسانی به مسافران بودند. 

شرکت هواپیمایی لاتام اعلام کرده که هواپیمای این پرواز بوئينگ دریملاینر ۷۸۷ بوده است. شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در سال‌های اخیر با یک سری مشکلات ایمنی از جمله سقوط مرگبار Lion Air و هواپیمایی اتیوپی در هواپیماهای 737 MAX مواجه بوده است.

همچنین در ماه ژانویه یک حادثه بری بوئينگ ۷۳۷ مکس ۹ در آلاسکا رخ داد که بخشی از بدنه هواپیما در هنگام پرواز منفجر شد. نمایندگان شرکت بوئينگ هنوز واکنشی به این اتفاق نشان نداده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

قرار است عصر سه‌شنبه مسافران این پرواز، نیوزیلند را به سمت مقصد نهایی خود یعنی سانتیاگو شیلی ترک کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه مجدد برای بوئینگ: چرخ زیر دماغه هواپیما پیش از بلند شدن از جا درآمد

لحظه سقوط مرگبار هواپیما در شیلی و نجات سگی از آب یخ زده در آمریکا

صدای ضبط شده کابین خلبان هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا «پاک شده است»