دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه تجدیدنظر نیویورک روز دوشنبه ۲۵ مارس موافقت کرد در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا ۱۷۵ میلیون دلار را ظرف ۱۰ روز پرداخت کند، حکم جریمه او در پرونده «کلاهبرداری» متوقف خواهد شد.

آگهی

بر اساس حکم یکی از شعب دادگاه ایالتی در منهتن، آقای ترامپ تا روز دوشنبه فرصت داشت جریمه ۴۵۴ میلیون دلاری یا ضمانت مالی به همین مبلغ را که برای درخواست فرجام نسبت به حکم صادر شده در پرونده «کلاهبرداری» ضروری است، فراهم کند در غیر این صورت، با خطر ضبط اموال و مستغلاتش مواجه می‌شد.

دادگاه تجدیدنظر نیویورک همچنین بخش دیگری از حکم قاضی مبنی بر ممنوعیت فعالیت آقای ترامپ و پسرانش، اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور در هیات مدیره شرکت‌ها را لغو کرد.

حکم دادگاه تجدیدنظرنیویورک، یک پیروزی قابل توجه برای نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی است.

این حکم پیش از آنکه لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک تلاش‌هایش را برای اجرای حکم محکومیت آقای ترامپ آغاز کند، اعلام شد.

البته دفتر دادستان کل نیویورک اعلام کرد که حکم آقای ترامپ همچنان پابرجاست اما اجرای آن متوقف شده است.

حکم دادگاه نیویورک در پرونده‌ «کلاهبرداری» آقای ترامپ مربوط به اغراق و دستکاری در ارزش مستغلات، روز ۱۶ فوریه صادر شد.

دونالد ترامپ پس از اعلام جرم دادستان کل نیویورک و محاکمه در یکی از شعب دادگاه ایالتی در منهتن به دلیل اغراق و دستکاری در ارزش واقعی مستغلات خود با هدف دریافت وام و خدمات بیمه ترجیحی به کلاهبرداری محکوم شد.

آقای ترامپ که تلاش دارد بار دیگر بر جایگاه ریاست جمهوری آمریکا تکیه بزند باید تا روز دوشنبه یا مبلغ تعیین شده توسط قاضی آرتور انگورون را می‌پرداخت یا ضمانت مالی به همین مبلغ را فراهم می‌کرد.

او در واکنش به حکم دادگاه تجدیدنظر نیویورک اعلام کرد که مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار یا ضمانت مالی به همین مبلغ را فراهم خواهد کرد.

او در شبکه اجتماعی خود، «تروث سوشال» نوشت که حکم دادگاه تجدیدنظر نیویورک نشان می‌دهد که قضاوت قاضی آرتور انگورون چقدر «مضحک و ظالمانه» بوده است.

ترامپ صبح روز دوشنبه هم در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی با نادرست دانستن عدد اعلام شده توسط قاضی انگورون، نوشت: «باید صفر باشد، من هیچ اشتباهی نکرده‌ام!» ترامپ همه اتهامات در پرونده «کلاهبرداری» را رد کرده است.

کارزار انتخاباتی ترامپ روز جمعه خواستار کمک‌های مالی «یک میلیون میهن‌پرست طرفدار ترامپ» شد. بر اساس اعلام کارزار انتخاباتی آقای ترامپ، «برج ترامپ» از جمله دارایی‌های این نامزد ریاست جمهوری آمریکا است که در خطر مصادره قرار داشت.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی باید به حکم دادگاه تمکین کند که با مجموعه‌ای از نگرانی‌های مالی برای مبارزات انتخاباتی خود مواجه است که از رقیبش، جو بایدن عقب مانده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وکلای آقای ترامپ پیشتر از دادگاه تجدیدنظر نیویورک خواسته بودند که به اجرا گذاشتن حکم دادگاه اولیه را به تعویق بیاندازد. آن‌ها با ارائه مدارکی به دادگاه، استدلال کرده بودند که مبلغ جریمه تعیین شده بیش از اندازه است.

وکلای آقای ترامپ همچنین اعلام کردند که تاکنون ۳۰ بار درخواست‌هایشان برای دریافت تضمین شرکت‌های بیمه برای چنین مبلغی رد شده است.

آقای ترامپ روز جمعه در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد دارد، اما می‌خواهد بیشتر آن را برای رقابت‌های انتخاباتی خود صرف کند.

حکم دادگاه تجدیدنظر نیویورک در مورد پرونده «کلاهبرداری» در حالی اعلام شده است که قاضی دادگاهی در نیویورک گفت که جلسات دادگاه مربوط به پرونده کیفری پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن توسط آقای ترامپ از ۱۵ آوریل آغاز خواهد شد.

آگهی

این دادگاه مشخص خواهد کرد که آیا نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در این پرونده گناهکار است یا بی‌گناه.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: من با افتخار نلسون ماندلای عصر حاضر خواهم شد

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم