حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت

حمله حزب‌الله به اسرائيل
حمله حزب‌الله به اسرائيل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، در جریان حملات شدید موشکی حزب‌الله لبنان در بامداد چهارشنبه ۲۷ مارس به شهر «کریات شمونا» در شمال اسرائیل یک مرد ۲۵ ساله کشته شد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این حملات را در پاسخ به حملات هوایی مرگبار سه‌شنبه شب اسرائیل به خاک لبنان انجام داده است.

آگهی

به گزارش اسوشیتد‌پرس، اسرائيل در این حملات هوایی یک مرکز امداد رسانی مرتبط با حزب‌الله را در شهر الهباریه در جنوب لبنان هدف قرار داد که منجر به کشته شدن هفت‌تن از اعضای آن شد. اداره اورژانس و امداد ضمن انتشار اسامی این هفت نفر، حملات هوایی اسرائیل را «نقض آشکار اقدامات بشردوستانه» دانست. این درحالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک ساختمان نظامی در شهر الهباریه را هدف قرار داده و این حمله منجر به کشته‌شدن یکی از اعضای «جماعت اسلامی لبنان» و شش شبه‌نظامی دیگر شده است.

حمله اسرائیل به لبنان
حمله اسرائیل به لبنانMohammad Zaatari/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که در حمله حزب‌الله به شمال این کشور، حدود ۳۰ موشک به سوی «کیرات شمونا» پرتاب شده است. حزب‌الله لبنان نیز مدعی پرتاب چند ده موشک به سوی این شهر و همچنین پایگاه نظامی ارتش اسرائیل در نزدیکی آن شد.

به گفته مقامات اسرائیلی، اگرچه سامانه دفاع هوایی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین موفق شده است که اکثر این موشک‌ها را سرنگون کند، اما برخورد دست‌کم سه موشک به شهر خسارات و تلفاتی را در پی داشته است.

یکی از این موشک‌ها مستقیما به یک ساختمان صنعتی برخورد کرد که منجر به آتش‌سوزی در آن شد. بنابر اعلام آتش‌نشانی، یک مرد در جریان عملیات اطفای حریق از زیر آوار این ساختمان بیرون کشیده شد.

به گزارش سرویس خدمات اضطراری ستاره داوود سرخ، این مرد ۲۵ ساله علائم حیاتی نداشته و در جریان حملات موشکی کشته شده است. رسانه‌های محلی نام این مرد را زهر بشرا اعلام کرده و گفته‌اند که او اهل منطقه «عین قنیه» است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

تبادل آتش میان شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل در سوی مرز این دو کشور از آغاز جنگ غزه شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این درگیری‌های تاکنون در لبنان ۳۳۸ نفر از جمله ۵۷ غیرنظامی جان باختند. همچنین ۱۰ سرباز و هشت غیرنظامی اسرائیلی نیز در سوی دیگر میدان کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟