صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Galina Polonskaya
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم، شاهد رشد و تغییر به سمت منسوجات با کیفیت بوده است.

آگهی

ازبکستان ششمین تولیدکننده بزرگ پنبه در جهان است و در پی اصلاحات و پایان تحریم بین المللی پنبه ازبکستان شاهد رشد در این صنعت بوده است.

این ممنوعیت در سال 2010 توسط کمپین پنبه به دلیل برداشت اجباری آغاز شد که در آن بیش از 2 میلیون نفر از جمله کودکان مجبور به ورود به مزارع شدند. بانک جهانی وسازمان بین المللی کار سازمان ملل (ILO) یک کمپین نظارتی به راه انداختند که نشان داد کار اجباری تا سال 2021 حذف شده و تحریم ها در سال 2022 لغو شده است.

در این قسمت از Focus، خبرنگار یورونیوز، گالینا پولونسکایا، با گلنوز ماماراسولوا، مدافع حقوق بشر، که به کمپین پنبه کمک کرد تا مزارع را از نظر نشانه‌هایی از برداشت اجباری نظارت کند، ملاقات کرد. او گفت که قدردانی دولتی، پوشش تلویزیونی و کمپین های رسانه های اجتماعی در مورد کار اجباری به رسیدگی به این موضوع کمک کرده است. گالینا همچنین با انور کریموف معاون سابق وزیر کشاورزی صحبت کرد که بر تعهد دولت به مبارزه با این عمل تاکید کرد.

پنبه‌چین‌ها مانند گلچرا اوریپووا شاهد افزایش دستمزد شان تا 500 دلار (458 یورو) در ماه بوده‌اند. ازبکستان از صادرات مواد خام به تجارت محصولات نهایی تبدیل شده است که منجر به افزایش صادرات و افزایش سرمایه گذاری شده است. صادرات نساجی نیز از صدها میلیون در دوران تحریم به 3.2 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است. این کشور 130 خوشه خصوصی پنبه را با هدف تقویت کنترل کیفیت و نوآوری ایجاد کرده است. مظفر رزاکوف، مدیر عامل گروه Global Textile (یکی از شرکت های نساجی پیشرو در ازبکستان) با گالینا در مورد استراتژی تجارت خود برای فروش پارچه های باکیفیت در سطح جهانی صحبت کرد.

گالینا مجموعه‌ای از لباس‌های پنبه‌ای را در گالری خانه انسان دید، جایی که لولا سیفی طراح نیز با او صحبت کرد که چگونه لغو تحریم‌ها به این معنی بود که او می‌تواند بیشتر خلق کند و لباس‌های بیشتری از ازبکستان بپوشاند.

هم‌رسانی این مطلب