ثبت رکوردهای تاریخی تازه برای دلار و یورو در بازار تهران؛ سکه طلا از مرز ۳۶ میلیون تومان هم عبور کرد

زیر پا گذاشتن نماد دلار آمریکا در سالگرد اشغال سفارت این کشور در تهران
زیر پا گذاشتن نماد دلار آمریکا در سالگرد اشغال سفارت این کشور در تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قیمت آزاد دلار آمریکا در جریان مبادلات بعدازظهر سه‌شنبه ۱۰۵۰ تومان (۱۰۵۰۰ ریال) نسبت به نرخ پایانی روز دوشنبه افزایش یافت و تا ۶۱ هزار و ۵۰ تومان (۶۱۰۵۰۰ ریال) صعود کرد.

آگهی

نرخ آزاد دلار رکورد تاریخی پیشین خود را در ۷ اسفند سال گذشته (۲۶ فوریه ۲۰۲۳) و با پیشروی تا ۶۰ هزار و ۱۵۰ تومان ثبت کرد بود، هر چند که تا پایان داد و ستدهای این روز، قیمت دلار تا سطح ۵۸ هزار تومان پایین آمده بود.

نرخ آزاد دلار پیش از حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس به اسرائیل ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود ولی با آغاز جنگ اسرائیل و حماس سیر صعودی به خود گرفت. بدین ترتیب، نرخ آزاد دلار طی ۵ ماهی که از جنگ اسرائیل و حماس می‌گذرد بیش از ۲۱ درصد در مقابل ریال ایران تقویت شده است.

نرخ هر درهم امارات عربی متحده به عنوان تاثیرگذارترین ارز در کشف نرخ مبادله ریال ایران، روز سه‌شنبه تا ۱۶ هزار و ۵۳۰ تومان بالا رفت. با توجه به نرخ تبدیل ۳.۶۷ واحدی درهم در مقابل هر دلار آمریکا، بهای هر دلار آمریکا در بازار تهران ۳.۶۷*۱۶۵۳۰=۶۰۶۶۵ تومان کشف شد.

هر یورو نیز پیش از ظهر سه‌شنبه تا ۶۶ هزار و ۲۵۰ تومان خرید و فروش شد که نرخی بی‌سابقه در بازار تهران به شمار می‌رود.

پول واحد اروپایی پیش از این و در جریان مبادلات ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه) تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان صعود کرده بود ولی در پایان مبادلات آن روز تا ۶۳ هزار و ۷۰۰ تومان عقب‌نشینی کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

همزمانی افزایش ۵ دلاری قیمت هر اونس طلا (۲۱۲۲ دلار) در مبادلات روز سه‌شنبه بازار جهانی با افزایش نرخ آزاد ارز در بازار تهران موجب شد تا هر قطعه تمام سکه طلا موسوم به طرح امام با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ بی‌سابقهٔ ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم روز سه‌شنبه تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد تاریخی بهای ارز و سکه در ایران؛ دلار از مرز ۶۴ هزار تومان گذشت

تبعات تضعیف یوآن چین برای هند؛ روپیه به پایین‌ترین حد تاریخی در مقابل دلار آمریکا سقوط کرد

افزایش دوباره نرخ ارز در ایران؛ دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد