نتیجه نظرسنجی یورونیوز: افزایش قیمت‌ها و نابرابری اجتماعی دغدغه‌های اصلی رای‌دهندگان اروپایی هستند

تظاهرات در برابر مقر اتحادیه اروپا در بروکسل در سال ۲۰۱۹
تظاهرات در برابر مقر اتحادیه اروپا در بروکسل در سال ۲۰۱۹ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتیجه نظرسنجی اختصاصی یورونیوز نشان می‌دهد که دغدغه‌های اصلی رای‌دهندگان برای انتخابات پارلمانی اروپا افزایش قیمت‌ها و نابرابری اجتماعی است.

آگهی

انتخابات پارلمانی اروپا قرار است ماه ژوئن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار شود. نظرسنجی اختصاصی یورونیوز نشان می‌دهد که موضوعات اقتصادی برای رای‌دهندگان از مسائلی همچون تغییرات آب و هوایی و مهاجرت اهمیت بیشتری دارند. 

این نظرسنجی به سفارش یورونیوز از سوی موسسه افکارسنجی ایپسوس در ۱۸ کشور اروپایی که ۹۵ درصد رای‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا را تشکیل می‌دهند، انجام شد. 

افزایش قیمت‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی دغدغه اصلی رای‌دهندگان است که دیگر موضوعات اجتماعی مانند آینده نظام بهداشت و درمان و حفاظت از نظام بازنشستگی در جایگاه‌های بعدی مسائل بااهمیت قرار گرفته‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیکولا اشمیت، کمیسر مشاغل و امور اجتماعی اتحادیه اروپا در واکنش به نتیجه نظرسنجی انجام‌شده بر لزوم حصول اطمینان از اینکه دستمزدها در این اتحادیه برای یک زندگی مناسب کافی هستند تاکید کرد. 

این سیاستمدار سوسیالیست و اهل لوکزامبورگ رقیب اصلی اورزولا فن درلاین، رئیس کنونی کمیسیون اروپا برای کسب دوباره این مقام محسوب می‌شود. 

افزایش قیمت‌ها در حالی همچنان دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی است که نرخ تورم در کشورهای عضو اتحادیه در ۱۲ ماهه منتهی به فوریه سال ۲۰۲۴ از ۹.۹ درصد به ۲.۸ درصد کاهش یافت. 

نظرسنجی اختصاصی یورونیوز نشان می‌دهد که آن دسته از رای‌دهندگان که می‌خواهند در رای‌گیری ماه ژوئن به راست افراطی رای‌ دهند بیش از دیگران دغدغه هزینه‌های زندگی و افزایش قیمت‌ها را دارند. در میان کشورهای عضو اتحادیه نیز دغدغه اقتصادی در کشورهای یونان و پرتغال پررنگ‌تر از دیگر کشورها است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران اتحادیه اروپا در مورد تخصیص سود دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه به اوکراین به توافق رسیدند

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت